PUBLICITAT

Escaldes-Engordany

Les escoles celebren el dia de la Dona i la Nena en la Ciència

Més d’una setantena d’alumnes participen en l’activitat de l’ARI

Per El Periòdic

Un moment de la presentació dels resultats de l’enquesta dels alumnes.
Un moment de la presentació dels resultats de l’enquesta dels alumnes. | Andorra Recerca + Innovació

Els centres educatius del país van celebrar ahir el Dia Internacional de la Dona i la Nena en la Ciència (Women in Science Day). L’activitat virtual, promoguda per Andorra Recerca + Innovació, va comptar amb la participació de més d’una setantena d’estudiants dels centres de batxillerat d’entre l’Escola Andorrana, el Col·legi Sant Ermengol, el Lycée Comte de Foix, l’Àgora Internacional i els alumnes de quart del British College.
L’objectiu de l’activitat va ser promoure la reflexió entorn a l’educació i la igualtat de gènere, fomentar el desenvolupament i el talent en el món Steam (Ciència, Tecnologia, Enginyeria, Art i Matemàtiques), reflexionar sobre el nostre passat i present, promoure la proactivitat per fer front a reptes futurs i fomentar la col·laboració i esperit crític a través del treball amb equips multidisciplinaris.

Així, els alumnes participants, més d’una setantena, havien respost prèviament una enquesta per valorar la seva pròpia percepció de les desigualtats de gènere.

Els resultats de l’enquesta han mostrat que la percepció de l’actualitat és diferent segons el gènere de l’enquestat, havent-hi una major sensibilitat per les desigualtats actuals per les noies que pels nois. Tot i així, hi ha un consens comú que en el passat hi havia desigualtat i que la vocació professional ha de prevaldre per davant dels estereotips a l’hora d’estudiar i escollir professió.

S’ha pogut constatar que hi ha una manca de referents femenins, sobretot en els llibres de text, que aspectes com la maternitat afecten de forma desigual i condicionen el futur professional d’homes i dones, que poc a poc es va trencant amb molts estereotips patriarcals pre-establerts, però que malgrat els indicadors positius, cal seguir treballant per una realitat i un futur paritaris.

Després del treball reflexiu per grups, marcats per les temàtiques Steam, es van posar en comú els reptes de futur de la nostra societat, que es van plasmar en un mural compartit.

Alumnes, professorat i investigadores d’Andorra Recerca + Innovació van valorar molt positivament la dinàmica, que ha establert lligams entre les generacions del futur i les investigadores del present, segons van informar ahir a través d’un comunicat. 

PUBLICITAT
PUBLICITAT