PUBLICITAT

Escaldes-Engordany

Els enquestats pel SEP creuen que no s’han cobert totes les baixes

Els docents de maternal proposen afegir les TMA per evitar confinaments

Per Laia Bautista

Imatge d’arxiu de dos alumnes i una mestra jugant a l’Escola Andorrana de Canillo.
Imatge d’arxiu de dos alumnes i una mestra jugant a l’Escola Andorrana de Canillo. | SFGA/JAViladot

El Sindicat de l’Ensenyament Públic (SEP) va emetre ahir un comunicat en el qual indiquen que del 25% dels afiliats (dels quals la majoria han estat de primera ensenyança) que van respondre l’enquesta Valoració de la primera setmana de gener, un 55% va manifestar que no totes les baixes han estat cobertes, tot i que un 14% va assegurar que s’han cobert completament. A més, van assenyalar que els docents de maternal «continuen veient excessiu el tancament d’aula amb un sol positiu».

En aquest sentit, la secretària d’organització del SEP, Carla Guinot, va puntualitzar que la demanda dels docents de maternal d’incloure TMA entre els alumnes i el professorat seria una eina de control «més acurat». Tanmateix, va aprofitar per indicar que, després de rebre la notificació dimecres per part del Ministeri de Salut sobre la reducció dels cribratges setmanals a un, des del SEP mantenen que el dia que es realitzi sigui o els divendres o els dilluns, ja que entre setmana no li troben el sentit. Per aquest motiu, Guinot va indicar que «si el cribratge es fes els dilluns a tothom, ja tindríem la setmana més controlada». «En general, hi ha la voluntat de dur a terme la tasca de docent de la manera més normal possible», segons indiquen en el comunicat.

Un altre aspecte que van destacar els enquestats va ser la «crescuda generalitzada de baixes del professorat i de positius entre l’alumnat», tot i que des del SEP van  assegurar que «és complicat generalitzar, ja que cada escola té les seves peculiaritats». Els més afectats segons l’enquesta del sindicat es troben a «segona ensenyança, maternal i batxillerat». 

Quan els positius entre l’alumnat, el 70% afirmen que «han anat a l’alça», tot i que des del col·lectiu educatiu van indicar que «s’ha mantingut la tasca lectiva amb aquests per via telemàtica». En aquest sentit, la secretària d’organització va aclarir que «en el moment en què es confina un alumne que ha estat en contacte amb un positiu, aquest no té per què perdre la càrrega lectiva, llavors els docents continuen penjant els treballs i la tasca que ha de fer durant aquells dies», segons la xarxa que utilitza cada centre, és a dir, classroom o educand. Ara bé, quan confinen una aula sencera es contempla el format telemàtic perquè l’aprenentatge dels alumnes sigui «el més normal possible», i d’aquesta manera asseguren un 80% de la càrrega lectiva. Tot i això, Guinot va deixar clar la importància de relacionar-se dels infants. Per això va explicar que els alumnes «han de tenir contacte entre ells i amb nosaltres», ja que ho considera com «una part molt important de l’aprenentatge», fet pel qual va posar en relleu que els estudis telemàtics «es poden fer servir com una eina, perquè ja l’hem après a fer servir, però no crec que sigui bo establir-ho de manera fixa».

D’altra banda, des del SEP van assegurar que s’està treballant en el desenvolupament de la Llei d’Educació i el desplegament reglamentari de la Llei de la Funció Pública amb la comissió d’educació i van ressaltar la «bona entesa» que tenen amb la ministra d’Educació i d’Ensenyament Superior, Ester Vilarrubla. 

PUBLICITAT
PUBLICITAT