PUBLICITAT

Escaldes-Engordany

Llovera torna del Dakar amb un sentiment agredolç

El pilot d’Iveco va haver d’abandonar per una forta avaria a les suspensions

Per Àlex Pont

El camió d’Albert Llovera puja una duna al ral·li Dakar.
El camió d’Albert Llovera puja una duna al ral·li Dakar. | FotoEsport

El pilot del ral·li Albert Llovera va tornar a Andorra amb sentiments oposats pel que fa a l’abandonament del Dakar a la quarta etapa per causa d’una greu avaria a les suspensions del vehicle. «La primera errada va ser bolcar durant la primera jornada del ral·li», va declarar el pilot. 

Pel que fa al motiu real d’abandonament del Dakar, Llovera va explicar que «estàvem rodant a una velocitat aproximada de 130 km/h i vam aterrar molt malament a la duna; si haguéssim corregit la direcció, potser no hauríem tingut tants problemes amb l’avaria». De fet, durant el dia de descans, un avió provinent d’Amsterdam va portar uns recanvis per a les suspensions del camió, però, segons va indicar el pilot, «ens van arribar unes peces que ens servien tan sols de manera parcial, ja que el nostre vehicle utilitza un sistema de suspensió d’última generació i és molt difícil trobar recanvis», l’única suspensió que servia per a substituir la nostra «era la d’un altre company d’Iveco que estava corrent en aquells moments i, de fet, estava en quarta posició». L’equip va plantejar que encara es podia forçar la maquinària per seguir endavant, però l’avaria es va produir al principi de l’etapa i encara quedava molt recorregut per endavant, per la qual cosa «vam decidir que el més sensat era abandonar», va afegir el pilot. Tot i això, Llovera es va mostrar satisfet amb el paper que va dur a terme juntament amb el seu equip i va admetre que «els dies que vam poder competir, vam rodar bastant ràpid».

Així doncs, amb relació a les sensacions de l’experiència, Llovera va confessar que «tot és molt cansat, hi havia jornades en què ens havíem de desplaçar 200 quilòmetres per arribar des del lloc de descans fins al punt de sortida de l’etapa». 

Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT