PUBLICITAT

Escaldes-Engordany

La campanya de rebaixes impulsa les vendes als negocis del centre

Les petites empreses de l’eix Riberaygua i Travesseres es ressenteixen de la pandèmia i les vacances

Per Àlex Pont

Façana d’un comerç amb l’anunci de la campanya de rebaixes.
Façana d’un comerç amb l’anunci de la campanya de rebaixes. | À.P.

La campanya de rebaixes de Nadal, que va començar la segona setmana de desembre i que s’allargarà fins al 13 de març, ha impulsat de manera notable les vendes a la major part dels comerços que integren l’eix central, el qual està compost pels negocis i les grans superfícies situades a les avingudes Meritxell, Carlemany i el carrer Maria Pla. Els descomptes varien segons el negoci i l’estratègia empresarial que segueix cada companyia, però enguany, les rebaixes han fluctuat des del 10% fins al 70% en alguns casos en concret, com per exemple les òptiques Cottet. Aquest fet és un factor clau per estimular el consum amb la finalitat que el sector pugui recuperar les pèrdues que ha propiciat la pandèmia i les restriccions sanitàries. De totes maneres, els negocis situats a l’eix central han sigut, de moment, els grans beneficiats amb relació a l’augment dels ingressos, principalment, per l’afluència de turistes i l’estímul dels grans descomptes.

Les perfumeries són un dels principals atractius pels visitants i es manifesta amb el fort increment de vendes que han experimentat a les perfumeries Júlia, els quals començaran una segona volta de rebaixes la setmana que ve per intentar compensar la davallada de visitants produïda pel final de les vacances de Nadal i Reis. En la mateixa línia, la perfumeria Gala ha viscut un fort augment dels ingressos durant les últimes setmanes i una forta afluència de clients. Segons l’encarregada de la perfumeria Gala de l’avinguda Meritxell, Beatriz Sánchez, «no hem notat els efectes de la pandèmia, hem viscut uns molts bons dies a nivell de vendes; a partir dels pròxims dies durem a terme una campanya promocional amb nous preus, tot i que esperem que baixi la feina». 

Pel que fa al sector de la moda, la botiga de roba Kilvil, situada a l’avinguda Carlemany, ha experimentat un final d’any totalment positiu en l’àmbit dels ingressos, els quals van començar a augmentar notablement la setmana passada amb l’anunci de noves rebaixes que arriben fins al 40%. De totes maneres, els treballadors van destacar que aquest increment és propi de les dates nadalenques, però tenen bones previsions de cara a les pròximes setmanes.

D’altra banda, no tots els comerços s’han vist beneficiats durant el començament de la campanya de rebaixes. La presidenta de l’Associació de Comerciants Riberaygua i Travesseres, Rosa Pascuet, va explicar a EL PERIÒDIC que «els petits comerços s’estan ressentint, sobretot, per l’efecte de la pandèmia i per la falta d’afluència de turistes als barris, els quals es veuen fortament cridats pels descomptes de les grans superfícies». A més a més, els petits comerciants es veuen afectats quan ve molta gent de fora i «ens salvem perquè tenim una restauració de qualitat i la gent es veu atreta, tanmateix les rebaixes no es noten gaire a les petites superfícies», va afirmar Pascuet. Els veïns són el perfil de consumidors dels quals es nodreixen els petits comerciants, però amb l’arribada de la sisena onada de covid, «els habitants de la zona o estan confinats o han marxat de vacances, per tant ens hem vist doblement afectats», es va queixar Pascuet.

Plataformes digitals

Les demandes en línia també han produït un fort impacte amb relació al decreixement de les vendes in situ, ja que la dilatació de les promocions com el black friday és un nou fet que s’afegeix a la dificultat que tenen els petits comerciants per tirar endavant. «La millor arma que tenim és promoure els productes de qualitat i de proximitat davant la gran força d’atracció que tenen les grans empreses», va remarcar Pascuet. Tot i això, el sector té la vista posada en les pròximes setmanes i espera que la situació sanitària permeti als veïns de la zona circumdant a l’eix central tornar als nivells de consum habituals. 

PUBLICITAT
PUBLICITAT