PUBLICITAT

Escaldes-Engordany

Llovera finalitza l’etapa 2 sense cap contratemps

Al volant de l’Iveco, el del Principat continua escalant posicions a la general

Per El Periòdic

Llovera durant l’etapa 2 del Dakar 2022.
Llovera durant l’etapa 2 del Dakar 2022. | FotoEsport

Albert Llovera-Marc Torres-Jorge Salvador (Iveco Fesh Fesh) va finalitzar l’etapa (la 2) més tranquil·la d’aquest inici del Dakar 2022, tot i que, segons el llibre de ruta, arribaven els primers cordons de dunes, un fet que feia presagiar la primera desfeta en la competició. «Per fi hem pogut tenir una etapa sense contratemps de cap mena. Sí amb molta sorra, però res més», va declarar el tricolor.


Des del començament, el trident va imposar un bon ritme, però concentrats a superar tots els waypoints i, d’aquesta manera, evitar les penalitzacions. Van prendre la sortida sense gairebé descansar a causa de l’esforç del dia anterior (que Llovera es va encarregar d’immortalitzar a les xarxes amb una fotografia dels seus companys d’equip descansant dins de la cabina de l’Iveco), i van fer bona part de l’etapa prop del Ford del mateix equip Fesh Fesh, pilotat per Tomas Vratny.


El pilot d’Andorra la Vella va acabar aquesta etapa 2 en 21a posició, amb un crono de 4.52.59, posició que l’acosta al top20 de la general, després de deixar enrere l’etapa 1B, on encara van tenir problemes, aquesta vegada amb el sistema automàtic d’inflament i desinflament de les rodes. Aquest objectius de formar part dels 20 millors competidors encara queda una mica lluny (més de dues hores), però segueix sent possible tenint en compte que queden 10 dies de Dakar. Pel que fa a l’etapa d’ahir, es va disputar entre Ha’il i Al Qaysumah, amb un total de 338 quilòmetres de velocitat, i 453quilòmetres d’enllaç. 

 

El final de l’etapa 1B es va allargar més del previst


Ahir vam deixar a l’Albert i els seus companys en l’habitacle de l’Iveco, a 100 km del bivac de HA’IL, ben entrada la matinada a l’Aràbia Saudita, treballant amb el seu mecànic (Marc Torres) per a solucionar el problema en el mecanisme automàtic d’inflar les rodes, en concret la roda posterior dreta.
Albert ens explicava d’aquesta manera el final de la segona odissea de la setmana: «Després de molt d’esforç, van canviar el buje de la roda que era el causant del problema. No va ser fàcil, però van aconseguir arribar a l’assistència quan els pilots de motos ja es disposaven a prendre la sortida. A nosaltres ens quedaven unes quatre hores que, vam aprofitar al màxim per a descansar. Vam penalitzar molt poc temps (set minuts), però el més important és que l’equip es podia posar a treballar per a deixar l’Iveco a punt per afrontar la següent etapa».

Com comentava el pilot andorrà, en el moment de prendre la sortida (9.45 hora local), tot estava en ordre i com es diu habitualment “cansats (molt cansats) però contents”, vam afrontar el repte d’aquest dilluns. «De sortida 150 km d’enllaç que ens va servir per a comprovar que tot funcionava amb normalitat. Una vegada en l’especial vam fer especial èmfasi a localitzar tots els waypoints del dia, però a un ritme que, pel que vèiem en els avançaments, era molt competitiu. Van atrapar al seu company d’equip, Tomas Vratny: “Vam fer bona part del recorregut final amb ells, ja que tenien algun problema amb el dipòsit de combustible, lleu en aparença, però mai se sap. Per a rematar el dia només quedaven 300 km d’enllaç ... En fi».

Una vegada més, Llovera va voler destacar la gran feina dels seus copilots; «Sense cap dubte són dos autèntics currantes, cadascú en el seu treball. Marc (Torres) controlant qualsevol situació anormal que passa en la mecànica i que a nosaltres ens passa desapercebuda i Coque (Jorge Salvador) en la navegació, tant ahir com avui hem completat tots els waypoitns, un fet que molts equips no han aconseguit. Sens dubte un plaer competir amb ells».

Segon pòquer dels Kamaz - Màster al Dakar 2022


Sembla que la normalitat ha tornat a la categoria de camions, en el que refereix a les posicions de cap. Han tornat a dominar els pilots russos que a més sembla que es reparteixin els triomfs. De moment en les tres etapes disputades (incloent-hi el pròleg) han vençut tres dels quatre pilots russos. En l’etapa que finalment va acabar en l’assistència d’Al Qaysumah, va serAndrey Karginov el vencedor, amb els seus companys distanciats, com a màxim, a cinc minuts. En aquesta jornada també s’ha confirmat que el pilot txec Ales Loprais és l’únic que pot seguir, encara que una mica distanciat, el ritme dels Kamaz.

Que l’etapa no hagi estat el primer dia d’una etapa marathon, sens dubte, un regal


Les pluges van deixar completament inundat el terreny on s’havia de muntar l’assistència en la qual anava a ser el final de la primera jornada de l’etapa marathon. Amb seguretat Llovera-Torres-Salvador agrairan poder descansar unes hores abans d’iniciar la tercera etapa, mentre són els seus companys que revisen la mecànica. Per a demà (dia 4) el repte és; el bucle Al Qaisumah > Al Qaysumah, amb 381 km, cronometrats i 255 km, d’enllaç. La sorra en la part inicial del recorregut i els encreuaments amb les nombroses pistes de part aquest de l’Aràbia Saudita seran els obstacles a superar.

PUBLICITAT
PUBLICITAT