PUBLICITAT

Escaldes-Engordany

Albert Llovera remunta posicions a l’especial inicial del Dakar 2022

Un problema en una roda de l'Iveco va fer saltar les alarmes, però es va poder solucionar

Per El Periòdic

L'equip de Llovera durant la disputa de l'etapa 1B.
L'equip de Llovera durant la disputa de l'etapa 1B. | FotoEsport

Albert Llovera-Marc Torres-Jorge Salvador (Iveco-Fesh Fesh) van protagonitzar, inicialment, i després de l’odissea viscuda el dissabte, una jornada de característiques molt diferents en els 514 quilòmetres (181 quilòmetres, d’enllaç i 333 quilòmetres d’especial), a cobrir en el bucle amb sortida i arribada en l’assistència de Ha’il. L’Iveco #519, va travessar la línia d’arribada de l’especial entre el trenta millors, després de sortir en l’última posició (55a) de la seva categoria. En la recta final de l’etapa no van poder seguir el mateix ritme per un problema en una roda de l’Iveco. A uns 100 quilòmetres, del bivac van haver d’esperar els mecànics de l’assistència per intentar reparar l’avaria i poder completar l’enllaç.

A la mitjanit, Llovera-Torres-Salvador surten a la classificació parcial d’aquesta etapa 1B, en la 37a posició amb un temps de 9.59.26. Caldrà veure si hi ha, a posteriori,  alguna penalització per no haver passat, en el seu horari, pel control horari final.

 

Els comissaris tècnics del Dakar van donar el OK al fet que Llovera seguís en cursa

 

Com es preveia la nit en l’assistència de l’equip Fesh Fesh va ser molt llarga. Els tècnics van revisar el camió i a mitjan matí tot estava llest perquè els responsables de la FIA poguessin verificar que tot estava en ordre. Tot OK, Llovera va comentar: Tots són uns megacracks, han fet un treball increïble. Són un gran equip FESH FESH.


Pel que fa a l'etapa 1B, les previsions deien que en aquest bucle amb sortida i arribada a Ha’il, els participants començarien a trobar la varietat d’obstacles que seran habituals en pròximes jornades. «Ha estat una especial molt complicada, amb molta sorra i situacions de navegació molt difícils. Sens dubte Marc (Torres), en la mecànica i Coque (Salvador) en la navegació, han fet un treball espectacular», va declarar Llovera.

L'andorrà també va comentar que «durant l’etapa hem parat per a ajudar a un company de l’equip FESH FESH, avui per tu demà per mi. Hem tingut problemes amb la roda posterior de la dreta, que en passar per la sorra es desinflava, però no recuperava la pressió normal en sortir de la sorra. Vam pensar que havíem punxat, vam canviar la roda però el problema no es va arreglar. Sembla que el mecanisme que serveix per inflar i desinflar la roda de manera automàtica no funcionava».

Així doncs, la recta final de la jornada es va veure marcada per aquest incident. »Son les dues de la matinada i acaben d’arribar els mecànics de l’assistència, intentarem reparar i cap al bivac que d’aquí a set hores mal contades, comencem la següent etapa. Estem en carrera i lluitarem fins al final», va dir el del Principat.

Després del pròleg (etapa 1A), semblava que l’equip rus dominaria a plaer la 44a edició del Dakar. No obstant això, després de completar la primera etapa real de la prova, les coses sembla que han canviat lleugerament. En l’especial Ha'il van continuar guanyant els Kamaz, Dimitry Sotnikov i Eduard Nikolaev van ocupar les dues primeres places, però a continuació es va interposar el pilot txec Ales Loprais. Així doncs, sembla que el nebot del mític Karel Loprais, sis vegades vencedor de la prova, pot posar una mica d’emoció en les especials de l’Aràbia Saudita.



Avui arriben els primers cordons de dunes


La segona etapa es disputarà entre les localitats Ha’il i Artawiyah, amb un total 568 quilòmetres, dels quals 230 seran d’enllaç i els restants es disputaran contra el crono. Apareixeran els primers cordons de dunes del ral·li que a ben segur seran un sedàs entre els equips que van prendre la sortida a Jeddah, dissabte passat.
Havia de ser el primer dia d’una etapa marathon, però les intenses pluges que estan caient en la zona nord de l’Aràbia Saudita han obligat els organitzadors a modificar l’enllaç fins a les assistències. A priori l’especial no pateix canvis.

PUBLICITAT
PUBLICITAT