PUBLICITAT

Escaldes-Engordany

Música amb ‘The Smart Shallows’

La banda sorgeix de l’activitat ‘Música a les mans’ del Departament de Música de l’ONCE

Per Laia Bautista

Un dels assajos del grup ‘The Smart Shallows’.
Un dels assajos del grup ‘The Smart Shallows’. | Santi Medina

La música sempre ha sigut una part molt important per la vida de l’andorrà Toni Fernández, juntament amb el compromís davant de qualsevol activitat, programa o esdeveniment que millori la vida de les persones amb discapacitats.

Un any més, Fernández va participar activament a la jornada ludico-didàctica en homenatge a la lectoescriptura en braille aplicada a l’aprenentatge musical, Música a les mans que s’organitza cada any des del Departament de Música del Centre de Recursos Educatius de l’ONCE de Barcelona. «Fa molts anys que hi participo i cada any, des que estudio al Taller de músics, presento un grup que únicament té la funció de tocar un parell de temes al final de l’audició que se celebra per cloure una sèrie d’activitats i tallers organitzats amb la finalitat, especialment, de crear sentiment de germanor, convivència entre petits i grans, i així aportar nous coneixements i experiències als estudiants», va explicar Fernández.

Per a l’edició d’enguany, el jove músic andorrà va presentar el projecte The Smart Shallows a partir d’una actuació registrada en vídeo on el grup apareix tocant la cançó The Real Folk Blues de The Seatbelts, la Big Band de Yoko Kano i banda sonora de la sèrie d’anime Cowboy Bebop.

El grup està format per nou músics, dels quals dos són andorrans: Toni Fernández a la guitarra elèctrica i Sílvia Gil al saxo alt. Aquesta darrera participa activament al quartet de saxos que condueix l’Efrem Roca, un reconegut professor de saxo i promotor de l’Andorra Sax Fest; a més de tocar en una altra banda pròpia on fa composicions de Metal amb el saxo. Fernández, va afegir que actualment estan buscant un trompetista per acabar de completar la formació. Així doncs, al grup hi ha tres seccions diferenciades: la rítmica formada per una bateria, un baix, la guitarra, el piano i el teclat; els instruments de vent amb dos saxos (un d’ells tenor) i una trompeta i la veu amb una cantant principal i alguns coristes repartits entre les seccions.

Després de la jornada de Música a les mans, els membres del grup no van tancar-se en banda i van decidir consolidar la banda. Per aquest motiu, el músic andorrà va informar que «per començar a obrir-nos camí, fem versions de temes de diverses èpoques i els interpretem jugant amb els sons característics dels instruments que es poden escoltar en cançons de funk soul. Per la meva banda, estic composant alguns temes que m’agradaria presentar al grup i, si agraden, incloure-les al repertori». Així doncs, avui en dia, el grup està buscant llocs on poder fer les primeres actuacions, ja que ara per ara, han pogut presentar la banda en diversos mitjans de comunicació audiovisual del territori espanyols, fet pel qual va manifestar que «per a mi seria una mena de retorn, un agraïment a tothom que va influeir, especialment, a la meva família, els mestres que he tingut i que tinc encara, i també al Govern d’Andorra, que durant uns anys em va ajudar a costejar-me els estudis de grau superior que actualment segueixo cursant».

Pel que fa al nom del grup, Fernández va explicar que es tracta d’un joc de paraules en anglès de la paraula cotó de sucre. «Un dia en una fira una amiga meva volia comprar-se un cotó de sucre i, en comptes de dir Marsh Mallow, va confondre’s i va dir Smart Shallows. La paraula em va fer molta gràcia i a l’hora de constituir el grup, vaig proposar-la com a nom oficial de la banda», va detallar.

Quant al logotip es tracta d’un cervell en forma de gota d’aigua amb les inicials del grup. «Hem volgut representar la dualitat de conceptes», va aclarir destacant que «encara que pugui ser una història commovedora, el nom del grup sorgeix d’un punt superficial (Shallow) de la vida quotidiana, mentre que la part de la intel·ligència (Smart) representa el que som com a persones: gent versàtil, que sap adaptar-se». Així doncs, la idea i conceptualització del disseny és de Berta Panadès, tot i que qui va tenir la idea d’incloure les inicials del nom del grup a les arrugues del cervell va ser la Sílvia Gil. Pel que fa a la digitalització del logo, aquest va anar a càrrec de Gerard Cabestany, conegut per participar en la realització de la pel·lícula de Klaus i l’actual videojoc Treasures of Aegean. 

Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT