PUBLICITAT

La campanya de promoció turística vol formar i sensibilitzar la població andorrana

  • La iniciativa ha costat 80.000 euros i  té com a missatge 'Andorra, conèixer-la per estimar-la'
  • Les estacions andorranes són líders en capacitat de transport, podent portar més de 150.000 esquiadors per hora
9469_turisme
Nadal, Benet i Moles, durant la presentació de la campanya. Foto: ANA
La nova campanya del Ministeri de Turisme per a la promoció turística interna té un doble objectiu que consisteix en sensibilitzar la població de la importància del turisme per al país, i d'altra banda en oferir formació perquè els qui estan de cara al públic ampliïn els seus coneixements sobre el Principat. La campanya, que ha costat 80.000 euros i està previst que duri dos mesos, té com a missatge "Andorra conèixer-la per estimar-la", i com a símbol un cor vermell. El ministre de Turisme i Comerç, Claude Benet, ha volgut insistir en que sovint es treballa molt la promoció turística cap a l'exterior, i que "pot ser que s'hagi deixat una mica de banda la promoció interna". Durant la presentació de la campanya, el ministre ha explicat que a la reunió de la Taula de Turisme d'aquest dimarts al matí també s'ha presentat un balanç d'Ski Andorra sobre el preu dels forfets i s'ha fet una valoració positiva de l'estada a la fira Fitur.
La darrera acció per impulsar el turisme és la campanya de sensibilització interna que comença aquest dimecres 26 de gener i s'allargarà durant dos mesos. El seu dissenyador, Pere Moles, ha explicat que es tracta d'una campanya "de cors, d'amor, d'estimar Andorra, i de fer-ho a partir del coneixement", i és per aquest motiu que la imatge és un cor vermell. El missatge que es vol transmetre, segons ha indicat Moles, és que s'ha de fer que els turistes estimin el país, i que per això s'ha de fer conèixer. A través dels diversos anuncis que es publicaran a la premsa, la ràdio, la televisió i el cinema, es transmetrà aquest missatge amb escenes on els botiguers, monitors d'esquí, cambrers i d'altres ciutadans es mostren amables amb els turistes i a més els aporten coneixements sobre el patrimoni cultural del país.
Pere Moles ha subratllat que la campanya ha estat preparada per dos mesos, però es podrà allargar més temps si convé, introduint noves escenes i situacions en les que els ciutadans andorrans es mostren amables i respectuosos amb els visitants. Aquest ha de ser, segons el ministre de Turisme i Comerç, Claude Benet, el distintiu del Principat que ha de fer que els turistes vinguin i vulguin tornar.
Segons ha indicat Benet, en les diverses campanyes de promoció s'incideix molt en l'Andorra de més de 1.500 metres d'alçada, però no tant en la de més avall, que és on arriben els visitants. A més, també ha opinat que pot ser que s'hagi treballat molt en la promoció externa i s'hagi deixat de banda la sensibilització interna, que és molt important perquè els ciutadans andorrans prenguin consciència de la importància del turisme per al Principat.
Segons ha apuntat el director del Departament de Turisme, Sergi Nadal, és la primera vegada que una campanya reuneix els dos objectius de formar i sensibilitzar la població. Concretament pel que fa a la formació, el que es vol aconseguir és dotar de coneixements, específicament als recepcionistes dels hotels, perquè sàpiguen quins són els elements turístics i del patrimoni andorrà que val més la pena promocionar i que poden recomanar a cada tipus de públic. És per aquest motiu que ja poden fer tots els trajectes del bus turístic de manera gratuïta i que se'ls oferirà formació per conèixer millor la realitat del país, les rutes de senderisme, els museus, i en general tot el referent al patrimoni cultural.
D'altra banda, el ministre de Turisme i Comerç, Claude Benet, també ha anunciat que a la taula de Turisme s'ha presentat un informe d'Ski Andorra que a més de fer una comparativa del preu dels forfets de les estacions d'esquí, que conclou que les andorranes són líders en capacitat de transport, podent portar més de 150.000 esquiadors per hora.

Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT