PUBLICITAT

Escaldes-Engordany

La ruptura d’estoc arriba a les rebaixes

La manca de productes s’estén des de l’electrònica a conegudes marques de roba

Per Laia Bautista

Turistes per l’avinguda Carlemany.
Turistes per l’avinguda Carlemany. | Laia Bautista Servat

En el marc de les rebaixes per a la temporada d’hivern que han començat des de divendres passat, els comerços amb els quals va poder parlar EL PERIÒDIC van ressaltar que tot i que esperaven més moviment turístic, el que més s’ha fet notar ha estat la manca de productes en conegudes marques de roba. Cal recordar que la ruptura d’estoc va començar farà gairebé un mes i estava especialment centrada en el sector de l’electrònica.

L’encarregat de la secció d’homes d’una botiga de roba de l’avinguda Carlemany, Gustavo Montemayor, va posar en relleu la situació de la ruptura d’estoc que s’ha ajuntat amb les rebaixes, fet pel qual han tingut menys productes que altres anys. «En general, ens manquen productes de marques molt conegudes», va destacar, una situació que va assegurar que «també s’ha donat en altres botigues». A més, va comunicar que «pel que m’han fet arribar els proveïdors de les marques amb les quals treballem, fins a mitjan o finals de l’any que ve no s’acomodarà tot en general. Però tot dependrà del que passi durant aquests primers mesos del 2022».

Quant al sector de l’electrònica, la copropietària d’una de les botigues d’aquest sector, Muriel Bailac, va esmentar que la situació que estan vivint és molt incerta, tot i que, «per sort» van ressaltar que les vendes d’enguany s’assimilen a les del 2019. A més, Bailac va puntualitzar que els productes de les marques d’Apple i de Samsung són els que més manquen a la seva botiga, en especial l’iPhone 11 i el 13 pro. 

Les rebaixes

D’altra banda, el responsable d’una botiga de roba de l’avinguda Carlemany, Manel Varela, va manifestar que «de moment les rebaixes han començat de manera molt inestable, ja que esperàvem una mica més de moviment», una situació que també s’ha viscut en altres comerços de la zona. En aquest sentit, va voler posar en relleu la seva preocupació davant la «fama» del Principat a l’exterior a causa de la situació sanitària i de mobilitat del país que s’a traslladat en aquestes darreres setmanes, fet pel qual va explicar que «l’increment de casos de Covid i les cues com la de diumenge a la tarda no estan donant molt bona fama al país i, això pot provocar una mica de temor de cara a la gent que volen venir a Andorra».

Pel que fa als turistes, els de proximitat són els que més s’han deixat veure als comerços. Els anglesos i russos són les nacionalitats que pràcticament no han comprat a les botigues en aquest inici de les rebaixes d’hivern, exceptuant alguns visitants de l’est, com txecs i ucraïnesos. La segona encarregada d’una perfumeria d’Escaldes-Engordany, Marisol Pérez, va destacar que, al seu sector, «el turista francès és el que compra més».

Els productes que més s’han venut han estat cofrets i tractaments al sector de la perfumeria i productes d’esport i d’esquí al sector de la roba. 

Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT