PUBLICITAT

Escaldes-Engordany

‘Escape room’ per la història al Museu casa d’Areny-Plandolit

L’activitat guia els participants per la novela de Joan Peruga

Per El Periòdic

Una de les participants intenta resoldre un dels encadenats.
Una de les participants intenta resoldre un dels encadenats. | ANA / L. G.

El Museu casa d’Areny-Plandolit tornarà a acollir aquestes festes de Nadal l’escape room que narra la història de la família i de l’immoble on vivien. La iniciativa, que s’organitza des del 2018 per part del Ministeri de Cultura i Esports estarà disponible el 23 desembre i el 4 de gener a les 12.00 i les 16.00 hores amb un cost de sis euros per entrada. Tal com va explicar el tècnic de museus del ministeri, Eduard Tarrés, el joc d’escapada guia els participants per la primera novel·la de Joan Peruga, Últim estiu a Ordino, que recrea la vida de l’Assumpta (Sumpta) d’Areny-Plandolit, una de les filles de don Guillem, síndic general i un dels personatges més importants de la història del país. «És una activitat lúdica que va néixer a finals del 2018, quan es treballava en la celebració del vintè aniversari de la primera edició de la novel·la i des de llavors l’hem repetit diverses vegades perquè creiem que és una molt bona manera de poder experimentar i conèixer la història de la família», va indicar.

Tarrés va comentar que el joc presenta tot de reptes intel·lectuals «bastant difícils» que condueixen els participants al segle XIX i els permeten esbrinar els enigmes i enginys que amaga l’activitat. Així doncs, de la mateixa manera que la majoria de jocs d’escapada disponibles arreu, els jugadors tenen una hora per completar tots els misteris que envolten la iniciativa i aconseguir sortir de la casa. «A la primera part hi ha vuit reptes que, si els desxifres, et donen vuit codis numèrics que permeten obrir la maleta i accedir ala segona part de l’activitat», va explicar el tècnic. Tarrés també va comentar que l’escape room disposa de dues versions, una de més complicada per aquells estudiants que estan treballant el llibre de Peruga a l’escola, i una de més senzilla encarada al públic general, en la qual per completar-la no és estrictament necessari conèixer la història familiar.

El tècnic del ministeri va destacar la «ludificació» de l’activitat, tot apuntant que aprendre a través del joc és una de les estratègies i eines «més naturals» que té l’ésser humà per ensenyar. I va posar en relleu que el retorn que reben per part dels participants «és molt bo», motiu pel qual «estem molt contents» d’haver-ho tirat endavant i recuperar-lo puntualment perquè tan residents com turistes descobreixin la història de la família. 

Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT