PUBLICITAT

Andorra la Vella

Nadal està en desacord amb la compensació per l’abonament

Els usuaris de les línes L1 i Exprés valoren en un 3,5 sobre cinc el servei en l’enquesta de satisfacció

Per Lídia López

El director general d’Autocars Nadal, Bartumeu Gabriel, en la seva compareixença d’ahir.
El director general d’Autocars Nadal, Bartumeu Gabriel, en la seva compareixença d’ahir. | L.L.

Autocars Nadal està negociant amb el Govern la xifra per a la compensació a la concessionària de les línies nacionals L1 i Exprés (entre Escaldes-Engordany i Sant Julià de Lòria). I és que, tal com va exposar ahir el seu director general, Bartumeu Gabriel, hi ha «moltes diferències de càlcul» entre els números posats sobre la taula per part de la companyia i l’Executiu. «No estem contents amb la proposta, podria millorar una mica més», va valorar Gabriel, que va preferir no fer referència a xifres perquè «no voldria que hi hagués malentesos». En qualsevol cas, el director general sí que va puntualitzar que «potser no ens afecta tant com a l’altra companyia, però també tenim un greuge diferencial». 

Així, Gabriel va assegurar que es troben «en un punt de discussió» amb el Govern al voltant d’aquesta compensació, i per això, no se n’ha efectuat cap malgrat que es va establir que l’ajustament s’hauria de fer mensualment. És a dir, que la xifra que ara està en debat entre ambdues parts és la corresponent al mes de setembre, quan es va posar en marxa l’abonament mensual a 30 euros, i que s’hauria d’haver fet efectiva a l’octubre. De fet, el responsable de la companyia també va apuntar, que no s’ha liquidat la compensació pels desajustos causats per la pandèmia del coronavirus al servei, tot i detallar que la xifra «està tancada». En concret, aquesta aportació correspondria al primer any de concessió, entre el setembre del 2019 i l’agost del 2020, i recull l’impacte durant el confinament, que va mantenir durant mesos el servei al mínim i amb una davallada molt important dels viatgers. 

Aposta pel carril bus / Pel que fa a l’enquesta de satisfacció realitzada a més de 400 usuaris, la puntualitat va ser valorada amb un 3,26 sobre cinc. En aquest sentit, Gabriel va considerar que «si no hi ha un carril bus, difícilment podrem complir amb els horaris», i destacant que garantir la puntualitat ha d’anar de la mà del foment del transport públic. Sobre altres resultats, la companyia va destacar que el 54,46% dels usuaris viatgen en autobús per contribuir a la reducció de l’emissió de CO2 a l’atmosfera i que el 63,61% fan servir l’abonament mensual de 30 euros. Així mateix, la meitat dels viatgers van aprovar la recuperació de la parada La Rotonda, ubicada davant de l’Hotel Màgic d’Andorra la Vella, per la seva centralitat i practicitat de cara a accedir a serveis com la CASS i l’eix comercial. «És un dels punts que esperem que es tingui en compte i que aquesta parada es deixi definitivament», va declarar el director general, que va puntualitzar que la valoració global del servei era de 3,5 sobre cinc. Finalment, es va aprofitar l’acte per presentar la campanya Temps per a tu: jo et porto, per promoure l’ús del transport públic i per fer entrega del patinet elèctric que se sortejava entre els enquestats, i que va recaure en l’escaldenca Núria Picón. 

PUBLICITAT
PUBLICITAT