PUBLICITAT

Escaldes-Engordany

Coopalsa lamenta la situació de col·lapse a tota la xarxa viària

La meteorologia adversa i l’increment de vehicles pel pont de la Puríssima van afectar la mobilitat del país

Per El Periòdic

Passatgers de la Massana afectats per les limitacions d’aforament al transport públic dilluns passat.
Passatgers de la Massana afectats per les limitacions d’aforament al transport públic dilluns passat. | L.L.

Coopalsa lamenta la situació de col·lapse generalitzada a pràcticament tota la xarxa viària, tant per l’afluència de vehicles provinents d’Espanya, com per la neu i el gel, el passat dilluns. Des de la companyia de transports, Coopalsa, van declarar que «dilluns 6 de desembre va ser un dia atípic i especialment complicat a les carreteres del país».

La meteorologia adversa–amb fortes nevades a totes les cotes del Principat–, la coincidència amb el pont de la Puríssima, festiu a Espanya, la qual cosa va comportar un increment notable d’automòbils, així com la reducció dels aforaments dins els autobusos, els quals només poden omplir-se al 70%, van ser «els ingredients necessaris per complicar en gran manera el servei de transport públic de viatgers», va afirmar la companyia.

Pel que fa a les dades de passatgers, durant la jornada de dilluns es va donar servei a 10.932 persones, 96 menys que en un dia laborable sense cap excepcionalitat com la que es va viure. De fet, tots els vehicles de la companyia estaven de servei i els conductors van treballar  un total de 185 hores més que en un dia laborable normal per tal de poder garantir el servei fins a les 23.30 hores, moment en què es va donar per tancada la jornada, després d’allargar els trajectes fins a Ordino, el Pas de la Casa i Arinsal amb l’objectiu de no deixar ningú sense servei i assegurar que tothom pogués tornar a la seva destinació.

Durant el dilluns, el quilometratge es va reduir en més d’un 18% respecte un dia normal, ja que els vehicles van estar molt temps aturats enmig de l’embús. De la mateixa manera, la velocitat mitjana va ser un 34% inferior a l’habitual a causa de les retencions. Segons Coopalsa, es va tractar d’una situació que «hagués pogut ser encara més complexa si no hagués estat per la ràpida actuació del servei del COEX, que des del primer moment va donar una resposta eficient per garantir una circulació segura a la xarxa viària del país».
La millora de les condicions climatològiques i el descens del nombre de vehicles a la carretera va fer que la situació millorés ahir, i que la previsió és que «avui es normalitzarà el trànsit, ja que no hi haurà transport escolar», va declarar la companyia de transports.

Així doncs, Coopalsa va compungir-se pels perjudicis que aquesta situació, aliena a l’empresa, va ocasionar als viatgers, així com els enfrontaments que «van patir alguns dels conductors a causa del cansament i nerviosisme de passatgers que, per motius de seguretat, no podien accedir als vehicles». Finalment, la companyia va destacar que «som conscients de l’excepcionalitat de jornades com les de dilluns i reiterem el nostre compromís d’optimitzar el servei i fer de les nostres línies la millor opció per desplaçar-se dins el país». 

Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT