PUBLICITAT

Escaldes-Engordany

Tanca la campanya 'Fes-t'ho Mirar'

L'èxit de participació i de conscienciació recau sobre la detecció precoç del càncer

Per El Periòdic

Cartell de la darrera campanya.
Cartell de la darrera campanya. | Assandca

Entre març i novembre d'enguany, coincidint amb els dies mundials dels càncers amb més incidència al país, l'Associació Andorrana contra el Càncer (Assandca) ha fet, en col·laboració amb Vall Banc, quatre accions dirigides a prevenir l'aparició d'aquestes malalties i a fomentar-ne la detecció precoç. Cada campanya ha durat set dies, durant els quals s'han emès espots i falques creats per a cada ocasió i s'han proposat una sèrie de reptes a les xarxes socials tant d'Assandca com de Vall Banc. Durant aquest temps, el web d'Assandca ha rebut un total de 41.314 visites, repartides, de més a menys, entre les accions del càncer de còlon (17.171), de mama (12.542), de pròstata (6.552) i de pulmó (5.049). Val a dir que els continguts publicats continuen essent consultables i que això pot fer augmentar aquestes xifres en els pròxims dies.

Vall Banc dona suport des de fa anys a l'associació, bolcada en la lluita contra el càncer, i així com en ocasions anteriors va enfocar els seus esforços a l'organització d'activitats solidàries amb qui pateix la malaltia, enguany els ha invertit a reduir la incidència de l'afectació mitjançant la divulgació de mesures preventives i de detecció del càncer en el seu estadi inicial, quan té més possibilitats de curació.

L'objectiu amb la campanya 'Fes-t'ho Mirar' ha estat doble: provocar un canvi d'actitud davant de certs signes o símptomes i que en lloc de minimitzar-los, acudim al metge perquè la detecció precoç és clau, i haver provocat un canvi cap a hàbits més saludables.

"Des de Vall Banc estem molt satisfets d'haver donat suport a Assandca en la divulgació de missatges claus que ajuden a la batalla contra el càncer", ha explicat el director general de Negoci de Vall Banc, Sergi Martín, qui ha afegit que "la detecció precoç és clau en aquesta malaltia i ajudar al fet que aquests missatges calen en la població, és un orgull". Per la seva banda, el president d'Assandca, Josep Saravia ha expressat que des de l'associació estan molt agraïts. "El patrocini per part de Vall Banc i la implicació en l'àmbit institucional i personal dels seus empleats ens han permès fer una tasca de divulgació, prevenció i visualització del càncer a diferents nivells, que ha aportat millores en la vida dels nostres pacients i bons hàbits a la població en general.", ha indicat.

Els càncers tractats en la campanya han estat: el de còlon, el de pròstata, el de mama i el de pulmó. Segons les dades del registre de mortalitat del ministeri de Salut, durant els últims anys el càncer ha estat la primera causa de mort en la població resident al país i ha suposat al voltant del 33% del total de les defuncions entre el 1994 i el 2014.

PUBLICITAT
PUBLICITAT