PUBLICITAT

Escaldes-Engordany

Grandvalira presenta la campanya de comunicació de la candidatura

Amb el lema ‘Ja és hora de tornar a encendre les estrelles’ es dona a conèixer la voluntat d’acollir les proves

Per El Periòdic

La Farga Rossell abans de començar la presentació de la Candidatura per acollir els Campionats del Món d’Esquí Alpí del 2027.
La Farga Rossell abans de començar la presentació de la Candidatura per acollir els Campionats del Món d’Esquí Alpí del 2027. | ANA / E.P.

La candidatura dels Campionats del Món d’esquí alpí Andorra 2027 segueix fent passos ferms en la seva promoció i consolidació, amb la vista posada al pròxim mes de maig, data en què la Federació Internacional d’Esquí (FIS) anunciarà quina serà la seu de l’esdeveniment. Ahir, en un escenari emblemàtic com la Farga Rossell a la Massana, la ministra de Cultura i Esports, Sílvia Riva, el director general del projecte, David Hidalgo, i la directora de màrqueting, Elisabeth Pérez, van presentar la campanya de comunicació que donarà a conèixer, a Andorra però també als països de l’entorn, els grans eixos de la candidatura. Així, sota el lema de Ja és hora de tornar a encendre les estrelles, segons Riva, la campanya vol estendre el missatge que «Andorra té davant l’oportunitat d’afrontar un projecte conjunt que uneix i presenta tot el país». A la vegada, i encara ara, en un període complicat per la situació de pandèmia, també vol comunicar que és l’hora que les estrelles esportives tornin a brillar. D’aquesta manera, la ministra va recordar que «Andorra tenim experiència organitzant esdeveniments importants i tenim tota la capacitat per dur a terme un campionat d’aquesta envergadura».

El claim de la campanya neix d’una frase del poeta i artista Guillaume Apollinaire. Està enfocada per plasmar un missatge d’unió i esperança, per mobilitzar la població, per tornar a situar Andorra com a seu referent de l’esquí alpí i, de retruc, del turisme de neu. A més, amb l’objectiu de donar un impuls a les empreses nacionals –després d’un any i mig marcat per la Covid–, la campanya s’ha desenvolupat, des del principi fins al final, conjuntament amb empreses del Principat.

A través del projecte comunicatiu es reforcen els principals valors de la candidatura; la promoció de l’esquí alpí, la salut, la sostenibilitat, l’accessibilitat i l’excel·lència. 

Per exemple, amb relació al concepte de sostenibilitat, el projecte Andorra 2027 contempla l’ús extensiu de les energies renovables, la promoció del transport públic, la reducció del malbaratament dels aliments i la construcció d’infraestructures temporals per reduir l’impacte visual.

Campionats sense cost públic/Es tracta d’un esdeveniment de 16 dies de durada amb la participació de més de 750 esquiadors provinents d’una setantena de països diferents, que involucra a més d’un miler de professionals de la comunicació i que es retransmet en directe a tot el món a través de més d’un centenar de canals de televisió.

Per establir una comparativa, les Finals de la Copa del Món, la darrera fita internacional que va organitzar Grandvalira (i que repetirà el 2023), té una durada d’una setmana, mobilitza a 230 esquiadors de 19 països i es retransmet en directe per 38 canals de televisió.

A més, tal com va recordar el director general de la candidatura Andorra 2027, David Hidalgo, «el pressupost per organitzar els Campionats del Món prové dels drets de màrqueting i de televisió de la FIS». En altres paraules, i si finalment Andorra esdevé la seu escollida, no suposarà cap cost públic per al país.
L’organització dels Campionats del Món, que es tracta d’un dels esdeveniments d’esquí alpí de més prestigi i rellevància, comportaria per a Andorra la culminació de més de 15 anys de trajectòria en la celebració de grans competicions d’esquí. 

Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT