PUBLICITAT

Escaldes-Engordany

La campanya del Black Friday «ja està consolidada» dins d’Andorra

Els comerciants insisteixen en la manca de productes per abastir-se durant les festivitats

Per Laia Bautista

Imatge d’arxiu de turistes per l’avinguda Carlemany.
Imatge d’arxiu de turistes per l’avinguda Carlemany. | L.B.S.

La campanya del Black Friday «ja està consolidada» dins d’Andorra i, des de fa més de sis anys, en gran part d’Europa. Així de contundent va ser la presidenta del Shopping Mile, Sònia Yebra, quan se li va demanar sobre la repercussió d’aquesta festivitat americana al Principat. A més, va afegir que «la previsió –de participació– és positiva» tot i que no hi ha prevista cap animació, perquè enguany la iniciativa coincideix amb l’encesa de llums i la inauguració del poblet de Nadal.

En aquest sentit, va puntualitzar que «cada botiga farà les promocions que cregui més convenients», una afirmació que també comparteixen al centre comercial Illa Carlemany. «N’hi ha que s’hi sumen i n’hi ha que no, però amb l’experiència d’anys prepandèmia creiem que no només se celebrarà el divendres, sinó que també ho allargaran tot el cap de setmana», va explicar Andreu Invernon, del departament de màrqueting del centre comercial. A més, va aprofitar per anticipar que demà a la tarda faran una «petita acció per encendre els llums», però no com en anys anteriors per «responsabilitat» i «prudència» davant les mesures i la situació epidemiològica del moment. Així doncs, va anunciar que «s’han suprimit activitats per evitar congregar a la gent», fet pel qual tenen previst que la visita del Pare Noel i dels Reis Mags tingui lloc a l’entrada exterior nord del centre comercial.

En una altra línia, la presidenta de l’Associació de Comerciants de Riveraygua i Travesseres, Rosa Pascuet, va deixar clar que les botigues que se sumaran a la campanya es donaran a conèixer al llarg d’aquesta setmana per les xarxes socials d’aquest barri comercial de la capital. Concretament, des d’ahir ja van començar a publicar les promocions d’alguns dels comerços que participaran a través de la pàgina web de Riberaygua i Travesseres. Els descomptes que hi ha són per a productes de roba i sabateria –per joves adults i nadons–, joieria, neteja i merceria fins a reduccions en estètica, fotografia, immobiliàri i accessoris i alimentació per a mascotes.

Manca de productes

 D’altra banda, un dels aspectes que preocupa a tots els comerciants d’Escaldes-Engordany i de la capital és la mancança de productes que provenen d’Àsia. Segons va manifestar Pascuet, tindran més productes provinents d’Europa, com d’Espanya i d’Itàlia, respecte als que provenen de la Xina i de Taiwan. Un exemple d’això, ho estan notant en la manca de sabates, en especial, de vambes esportives de marques molt conegudes. Enguany, «el client haurà d’adaptar-se al mercat», va comunicar la presidenta, insistint en el fet que «el consumidor no tindrà tantes opcions per escollir i, per tant, haurà de prendre en consideració altres marques que també són de bona qualitat».

En l’àmbit de l’electrònica, la crisi dels xips ja afecta diversos locals d’Andorra i molts manifesten problemes per abastir-se de productes de telefonia. El dependent d’una companyia de telèfons Xina, Miguel Àngel Valdevira, va explicar que molts dels productes de la seva botiga estan «esgotats temporalment», una situació que també va traslladar Antonio Calero, encarregat d’una de les botigues del país que treballa amb la marca Apple. «Ara mateix l’estoc és limitat», va puntualitzar, fet pel qual va suposar que fins a mitjans de l’any que ve la situació per aquests productes no millorarà. Finalmet, una de les propietàries de J&M, Muriel Bailac, va posar en relleu que per culpa de l’increment dels productes als llocs d’origen s’han vist obligats a a incrementar els preus finals entre un 30% i un 40%. 

PUBLICITAT
PUBLICITAT