PUBLICITAT

Escaldes-Engordany

Tesi doctoral sobre els beneficis de la discussió acadèmica de textos en grup

Helena Prieto esdevé la quinzena persona en doctorar-se per la Universitat d’Andorra

Per El Periòdic

Un moment de la presentació de la tesi doctoral d’Helena Prieto.
Un moment de la presentació de la tesi doctoral d’Helena Prieto. | Universitat d’Andorra

La Universitat d’Andorra (UdA) va acollir ahir la lectura de la tesi doctoral titulada Contribucions de la discussió de textos en grup en entorns acadèmics d’Educació Superior. Estudi de cas a la Universitat d’Andorra, defensada per Helena Prieto Sanz i dirigida per Marta Soler Gallart.

L’objectiu de la recerca ha estat analitzar la contribució de la discussió de textos en grup en l’experiència educativa de l’alumnat de la Universitat d’Andorra. Els resultats evidencien els beneficis de la implementació de l’activitat de lectura dialògica en la millora de les habilitats comunicatives i també en les habilitats psicosocials (major compromís per la tasca, augment de la confiança i seguretat en un mateix, millora de la convivència a l’aula, entre d’altres) i en la identitat professional de l’estudiant (major comprensió de la disciplina, reflexió i crítica del món professional, millora en la presa de decisions, etc.). Helena Prieto ha cursat un primer cicle en Educació infantil i un màster en Intervencions socials i educatives a la Universitat de Barcelona.

El tribunal ha estat format per Alexandra Monné (Universitat d’Andorra), Xavier Carrera (Universitat de Lleida), Francesc Esteve (Universitat Jaume I), Mercè Gisbert (Universitat Rovira i Virgili) i Laura Ruiz (Universitat de Barcelona).

Amb aquesta ja són 15 les persones doctorades per la Universitat d’Andorra des que es va posar en marxa el Programa de Doctorat el curs 2009-2010. 

PUBLICITAT
PUBLICITAT