Escaldes-Engordany
Els experts veuen un fort potencial d’Andorra en el sector tecnològic
Limbit es presenta com la primera empresa emergent del país adquirida per un fons d’inversió estranger
La jornada sobre estratègia digital d’ahir va aplegar a diferents empresaris i personalitats del món tecnològic per explorar les noves oportunitats que ofereix el Principat amb la finalitat d’atraure empreses i «transformar el país en el Delaware europeu i incrementar les inversions globals juntament amb les companyies tecnològiques», segons va declarar el chairman del fons d’inversió Copernion, Juan Manuel Barrionuevo. A l’acte també es va presentar Limbit com la primera start-up andorrana adquirida per un fons d’inversió estranger (Copernion). El CEO de Limbit, Carles Fernández, va declarar que «el nostre grup dotarà les empreses digitals de la capacitat per recollir dades de qualitat, àgils i ràpides per tal que les companyies puguin prendre decisions estratègiques a temps real». Limbit se centrarà sobretot en la compilació i el tractament de Big Data.
Durant l’esdeveniment, els ponents van comentar reiteradament les possibilitats d’Andorra per a la creació de riquesa a partir del procés de digitalització que es duu a terme actualment en l’àmbit global i la voluntat de sumar el país a la nova tendència virtual. Fernández va afirmar que «Andorra reuneix totes les condicions necessàries per generar un ecosistema digital potent, no tan sols en l’àmbit fiscal, sinó que també per la qualitat de vida, la gastronomia, la naturalesa i la connectivitat». També es va parlar sobre el cas dels famosos youtubers que s’han mudat a Andorra i que han experimentat unes condicions propícies per treballar a la xarxa. Des de Limbit creuen que el Principat és un lloc «perfecte» per operar a escala global i «si seguim pel recorregut de la digitalització i aconseguim atraure start-ups tecnològiques farem que incrementi el PIB amb certesa absoluta», va assegurar Fernández.
Selfaudit, la marca anterior a Limbit, va néixer com un software o una eina de digitalització de controls que permetia a l’usuari editar, crear i eliminar continguts sense necessitat d’un informàtic. El novembre del 2020 l’start-up es va incorporar al dossier de Copernion i va adoptar un nou nom. «Limbit és una plataforma de transformació digital capaç de recollir qualsevol dada i poder-la gestionar de manera que qualsevol companyia, empresa o departament obtingui aquesta informació a l’abast i de manera àgil», va explicar Fernández.
Pel que fa a la jornada, els actes es van dividir en dues parts. Primerament, es va dur a terme un diàleg de Copernion amb inversors i personalitats del món digital com l’expert en Energia i Transformació, Antoni Peris i el CDO d’Andbank, Adrià Peribañez. Després, es va presentar Limbit com a nova marca. Durant els diàlegs entre els representants de les empreses tecnològiques, Barrionuevo va destacar el contacte estret que havia mantingut amb les institucions i, concretament, amb el ministre de Presidència, Economia i Empresa, Jordi Gallardo. «No volem fer Silicon Valley, sinó que pretenem ocupar un espai on les start-ups siguin benvingudes i hi hagi un alt nivell d’emprenedoria», va assegurar Barrionuevo. A més a més, el chairman de Copernion va elogiar repetidament la llei d’economia digital i va puntualitzar que «des d’Andorra Telecom s’estava duent a terme proves de connectivitat a 10 GB perquè quatre youtubers residents operin a aquesta velocitat i es tracta d’un fet innovador a escala mundial».
Pel que fa al fons d’inversió Copernion, amb seu a Madrid, aquest compta amb més de 22 empreses en el seu dossier, de les quals dues ja tenen una avaluació superior als 200 milions d’euros. A més, tenen una empresa unicorn que són aquelles que arriben a una valoració de 1.000 milions de dòlars sense tenir presència a la borsa. Paral·lelament, compta amb una sòlida xarxa d’inversors en 14 països i ha escollit Limbit per acompanyar-la en el procés d’expansió global confiant en l’enorme oportunitat que existeix avui dia per a la digitalització.