PUBLICITAT

Escaldes-Engordany

Golub reclama una millor planificació de subministres

El guanyador del Calvó Armengol és expert en xarxes socials i economia

Per El Periòdic

El guanyador del premi Calvó Armengol, Benjamin Golub.
El guanyador del premi Calvó Armengol, Benjamin Golub. | SFGA / C. Esteve

L’economista, Benjamin Golub, guanyador del VI Premi Internacional Calvó-Armengol, va explicar que actualment la seva recerca s’està centrant a veure com la pandèmia ha afectat les cadenes d’abastiment mundials. De fet, Golub, especialista en xarxes socials i connexions considera que es tracta d’una qüestió de xarxes d’empreses i de cadenes de subministrament. «Crec que hem de poder entendre el perquè d’aquests canvis i d’aquests bloquejos i com els governs s’han de protegir d’aquests efectes nefastos pel futur», va declarar. Tot i reiterar que els economistes tot just estan entenent la situació, va incidir en el fet que tot el que es compra, en algun moment donat, es troba dins un contenidor en mig d’un oceà. «Durant la pandèmia hem comprat més béns i menys serveis», el que ha provocat que els ports hagin de suportar més vaixells dels habituals i que es creïn caravanes, va informar, assegurant que fins al moment, els governs no havien entès l’estrès d’aquests ports. En conclusió, indica que cal construir més capacitat als ports i a tot el sistema d’aprovisionament «perquè quan hi hagi moments d’estrès, es pugui respondre ràpidament a les necessitats». Així ho va dir Golub, en la roda de premsa prèvia a rebre el VI Premi Internacional Calvó-Armengol, que atorga de forma bianual el Govern i la Barcelona Graduate School of Economics.

Durant el seu discurs, Golub també va voler reivindicar la recerca de Toni Calvó Armengol. «La seva recerca ha sigut crucial per a desenvolupar aquestes idees sobre les xarxes socials», i s’ha creat una àrea de ciència molt productiva gràcies a la recerca de Calvó. En aquest sentit, va exposar que la seva recerca s’ha centrat en les xarxes socials per entendre les tendències d’opinions de la gent i el que porta cap a una convergència d’opinions. També va dir que les xarxes socials provoquen una major fragmentació i polarització, ja que els que se solen fer escoltar més, acostumen a tenir les opinions més extremes, segons informa l’ANA. 

PUBLICITAT
PUBLICITAT