PUBLICITAT

La UH i l'AdHA donaran llum verd a la fusió abans d'acabar el mes

  • Les dues entitats hauran d'autoritzar la culminació del procés en les respectives assemblees
EVA ARASA
ESCALDES-ENGORDANY

Periodic
El portaveu de les associacions hoteleres, UH i AdHA, Joan Antoni Azurmendi, ahir. Foto: ORIOL LLAURADÓ

La Unió Hotelera (UH) i l'Associació d'Hotelers d'Andorra (AdHA) donaran llum verd a la fusió d'ambdues entitats en les respectives assemblees, fixades per a aquest mes de gener. El procés s'ha allargat més del que s'havia previst inicialment. De fet, per poder polir els detalls d'aquesta operació, ha calgut recórrer a una consultoria que coordinés tots els passos. Ara que s'han saltat els diferents obstacles, sobretot de caire administratiu, només falta que les assemblees autoritzin l'autodissolució i acceptin integrar-se en una sola entitat.

«A final de febrer, ja ho tindrem pràcticament tot resolt», va assegurar en declaracions a EL PERIÒDIC Joan Antoni Azurmendi. Aquest és el marge de temps que vol donar el portaveu de les associacions hoteleres, tenint en compte que les assemblees que han de donar el vistiplau a la culminació d'aquest procés estan agendades al gener.

La UH i l'AdHA, que des del mes d'octubre comparteixen despatx i personal per “assolir els màxims objectius amb els mínims recursos”, amb paraules d'Azurmendi, han hagut de recórrer a un auditor –en aquest cas, l'antic director de Caldea, Joan Armengol– perquè coordinés tota la feina que quedava pendent per poder fer efectiva la fusió. «Cada entitat té una persona a la secretaria, però calia algú que coordinés la feina i establís els timings, tenint en compte que hi havia les festes de Nadal pel mig», va explicar.

Un dels temes que s'ha hagut de resoldre el de les tarifes. «No és només que cadascuna de les entitats tingués les seves tarifes d'inscripció, sinó que, a més, estaven establertes per conceptes diferents», va puntualitzar Azurmendi, que va acceptar el paper de portaveu tenint establiments associats a una i altra entitat.

Les associacions hoteleres han elaborat conjuntament el programa de la nova entitat, que conté els diferents aspectes que caldrà per assumir, amb màximes garanties d'èxit, els reptes que es plantegen en el sector, especialment en un context difícil com l'actual. Entre altres qüestions, el programa pretén abordar temes de personal –i contractació d'aquest personal, així com diferents fórmules de fidelització de la clientela.

ampliar la base dels associats / Un dels objectius que es plantegen per a la nova entitat, que naixerà de la fusió de la UH i l'AdHA, és ampliar la base d'associats. Per aconseguir-ho, Azurmendi és conscient que «cal que l'entitat aporti valor afegit, que desperti l'interès dels establiments i que els associats paguin la quota amb el convenciment que està justificada». És per aquest motiu que han donat prioritat a fer «un inventari» dels problemes actuals i estan disposats a convertir la nova associació en un instrument que ofereixi solucions.

El fet que l'AdHA només tingui hotels associats, mentre que la UH acull també restaurants, bars i locals d'oci nocturn, ha estat una altra dificultat que calia superar, des del punt de vista formal i de naturalesa de la futura agrupació. Aquesta seguirà la línia de la UH i inclourà, per tant, establiments del sector de l'hostaleria que no són hotels.

Azurmendi va subratllar la voluntat de «no perdre ningú, ben al contrari: el que pretenem és fer nous socis». No obstant això, el portaveu sap que «sempre cau algú» quan hi ha processos d'aquest tipus. «Si això passa, intentarem fer els esforços que calgui per convèncer-los que val la pena associar-se. I si no els convencem a la primera, esperem que, quan vegin els resultats i que les coses funcionen, decideixin sumar-se al projecte», va concloure.

Un cop l'entitat estigui formalment constituïda, serà el moment de començar a aplicar el programa conjunt i també de reprendre les línies de treball obertes amb les administracions i altres entitats, especialment dins de la taula de turisme.



Per a més informació consulti l'edició en paper.



Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT