PUBLICITAT

Escaldes-Engordany

Els experts recomanen reduir la petjada de carboni

Més d’una vintena de participants van acudir a la xerrada a Hive Five

Per El Periòdic

Els conferenciants de la sessió Hive Five
Els conferenciants de la sessió Hive Five | BMS CONSULTORIA

Ahir a la tarda va tenir lloc la segona sessió de networking de Hive Five, que va acollir una vintena de participants en una xerrada sobre la petjada de carboni, a càrrec del, cap de projectes de BMS Consultoria Estratègica, José Gismero, i amb la col·laboració del director de l’Oficina d’energia i del canvi climàtic del Ministeri de Medi Ambient del Govern d’Andorra, Carles Miquel. 

Gismero va explicar la petjada de carboni a partir de la importància de la presa de consciència en l’àmbit internacional i com a factor clau contra el canvi climàtic. Concretament, va comentar que a Andorra les conseqüències del canvi climàtic són més rellevants per tractar-se d’un territori de muntanya. També va assenyalar que «Andorra és un país força depenent energèticament, ja que només produeix el 24% de l’energia que consumeix en total». 

Entre els beneficis i els avantatges que representa per a les empreses reduir la petjada de carboni, el cap de projectes de BMS Consultoria Estratègica va destacar el bon posicionament de marca amb la consegüent retenció i atracció del talent que suposa. També va destacar el valor de l’RSC, cada vegada més preuat com a valor diferencial. I, finalment, un factor econòmic, ja que es redueix el consum energètic i, per tant, baixen les despeses. 

Gismero va explicar com es calcula la petjada de carboni a partir de comptabilitzar les emissions directes (combustió) i les indirectes (consum elèctric). Però BMS Consultoria Estratègica va més enllà del càlcul i genera un procediment per reduir els consums que repercutiran en les emissions finals. Segons Gismero, «es tracta d’un full de ruta per aconseguir uns objectius amb unes inversions, perquè la clau és reduir les emissions en el seu origen, no compensar amb altres accions». 

Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT