PUBLICITAT

Escaldes-Engordany

Els bitllets d’Air Nostrum tindran un cost de 59 euros per trajecte

El Govern licita el concurs per a la construcció de l’heliport, que obtindrà una concessió de 30 anys

Per Victoria Gómez Pérez

El ministre d’Economia, Jordi Gallardo, ahir.
El ministre d’Economia, Jordi Gallardo, ahir. | SFGA/JAViladot

El bitllet d’avió de l’Aeroport d’Andorra-La Seu d’Urgell a Madrid costarà 59 euros per trajecte per a tots els viatgers que el comprin amb una certa antelació i durant el primer any d’estrena de la ruta. Així ho va anunciar ahir el ministre de Presidència, Economia i Empresa, Jordi Gallardo, després que el Consell de Ministres aprovés la licitació a Iberia Regional Air Nostrum per operar a la infraestructura alt urgellenca. Tal com va destacar el mateix ministre, es tracta d’un preu força inferior a l’estimat inicialment pel Govern (entre 140 i 180 euros anada i tornada), fet que demostra que «la companyia creu fermament en les seves possibilitats». A més, l’Executiu també s’havia marcat un topall màxim de 650.000 euros en ajudes en cas de pèrdues, que Air Nostrum ha rebaixat a 630.000 euros. Així, s’espera que l’1 de gener del 2022 es formalitzi el contracte, tot i que la voluntat és que el primer vol s’enlairi de la capital espanyola el 17 de desembre a les 14.30 hores. Un cop arribi a la Seu, el mateix avió sortirà direcció Madrid a les 16.50 hores, amb una freqüència de divendres i diumenge. «Excepcionalment, en setmanes que coincideixi amb un festiu, els dies es podrien veure alterats», va informar Gallardo, tot avançant que el vol que hauria de sortir el 24 de desembre ho farà el dia 23.

El titular d’Economia també va posar de manifest que «per a nosaltres és una aliança estratègica per poder comercialitzar amb One World i oferir bitllets amb origen o destinació Andorra, amb escala a Madrid, a qualsevol ciutat del món». El següent pas serà l’enllaç directe amb París i Lisboa, fet que podria atraure que «el sector privat, sense aportació econòmica de l’Estat, vulgui enllaçar Andorra amb altres destinacions». 
El ministre Portaveu, Eric Jover, per la seva banda, va manifestar que, si tots els avions anessin plens, es podria assolir un trànsit de 10.000 passatgers anuals, tot i que «no ens hem de fixar objectius del nombre de persones que volem que vinguin, sinó que ens hem de felicitar perquè per primera vegada tenim una línia que ens uneix amb la capital espanyola i que ofereix molt de potencial, tant pels mateixos andorrans com per l’arribada de turistes». 

En un altre ordre de coses, el ministre d’Economia va assenyalar que el Govern ha donat el vistiplau a la licitació del concurs que preveu el disseny, la construcció i l’explotació de l’heliport nacional a la Caubella. La infraestructura haurà de ser certificable d’acord amb la normativa de l’Organització de l’Aviació Civil Internacional (OACI), ser suficientment gran per permetre l’arribada i hangaratge de les naus de l’Estat, permetre l’operació d’helicòpters de fins a 18 tipus i disposar de les instal·lacions necessàries per actuar com a punt fronterer per via aèria. La concessió a l’empresa guanyadora serà per 30 anys. 

PUBLICITAT
PUBLICITAT