PUBLICITAT

Les estacions construeixen marca a Fitur

  • Benet i l'ambaixador polonès acorden treballar conjuntament per establir convenis de captació de turistes
EL PERIÒDIC
MADRID

Periodic
Benet amb l'ambaixador de Polònia i d'altres personalitats, ahir a Fitur, Foto: SFG

El sector del turisme de neu del Principat treballa per augmentar el seu valor aquests dies a la fira de Fitur, que se celebra fins avui a Madrid. Els principals directius de les estacions van mostrar-se ahir satisfets per les perspectives que genera la fira madrilenya, una de les més importants del món en aquest àmbit. Segons van assegurar els responsables de Naturlàndia, Grandvalira i Vallnord, és una oportunitat per «construir marca» i també per estar en contacte amb operadors turístics i clients amb els quals es treballa en l'elaboració de productes per consolidar la posició d'Andorra.

Paral·lelament a la tasca privada, el ministre de Turisme, Comerç i Indústria, Claudi Benet, va seguir ahir amb la feina per captar nous mercats. Benet va mantenir diferents contactes entre els que destaquen la reunió amb l'ambaixador de Polònia a Andorra, Ryszard Schnepf, amb qui es va acordar treballar conjuntament per establir un acord entre els dos països en l'àmbit del turisme. També es va convenir fixar una reunió entre Benet i la seva homòloga polonesa a la fira de turisme ITB que se celebrarà a Berlín.

Benet també va entrevistar-se ahir amb el secretari d'Estat de Turisme de Portugal, Bernardo Trindade. Durant la trobada es va parlar de la participació d'Andorra a la fira BTL que tindrà el febrer a Lisboa. A més, es va abordar la progressió del nombre de turistes portuguesos que cada any arriben al país, sobretot a la temporada d'hivern.

Finalment Benet va entrevistar-se amb el director executiu de l'Organització Mundial de Turisme (OMT), Frédéric Pierret. La trobada va centrar-se en les relacions amb l'OMT, en el Global Tourism Forum Andorra 2011, el Congrés Mundial de Turisme de Neu de Muntanya de Grenoble (abril 2011), i el mateix Congrés a la Massana (2012).

Negocis durant la fira / Els responsables de les estacions d'esquí, José Blanco per Grandvalira, Martí Rafel per Vallnord i Ricardo Masegosa per Naturlàndia, van destacar que Fitur, a més d'una vitrina per vendre la marca Andorra, és també una oportunitat per treballar amb operadors turístics i crear nous productes. Masegosa va fer incidència en les «sinèrgies» que es creen entre les estacions i la resta d'empreses turístiques d'Andorra. Blanco va mostrar-se d'acord amb Masegosa i va comentar que és difícil valorar el volum de negoci que es pot arribar a generar a Fitur perquè hi ha una variable més directa, que són els contractes que es poden arribar a tancar, i una altra més indirecta, que és aquesta construcció d'una marca, que no té una materialització immediata.

Per la seva banda Rafel, i en relació a la manca de neu, va explicar que la situació no és la mateixa a tots els llocs dels Pirineus, ja que les muntanyes d'Andorra sí que en tenen, i suficient.



Per a més informació consulti l'edició en paper.



Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT