PUBLICITAT

Escaldes-Engordany

L’ACU no creu que els nous preus dels busos facin créixer els usuaris

L’entitat insisteix que el problema real del tema es troba en la freqüència, la capacitat i la puntualitat

Per Alba Llacuna

Un bus de línia nacional en el seu trajecte.
Un bus de línia nacional en el seu trajecte.

Les noves tarifes d’abonament del transport públic ja són una realitat. A partir d’avui ja es pot adquirir els abonaments de 30 euros mensuals amb viatges il·limitats. Tot i aquesta reducció de preus, des de l’Associació Andorrana de Consumidors i Usuaris (ACU) no es creu que comporti un augment d’usuaris en els busos. «No és tant un tema de preu, que és cert que ajudarà, però no serà el fet diferenciador perquè la gent comenci a utilitzar el transport públic», va indicar el president de l’entitat, Lluís Ferreira.

 En aquest sentit, Ferreria va assenyalar que els principals problemes del sector són «la freqüència, la puntualitat i la cobertura». De fet, va assegurar que «si no et pots fiar del transport públic per arribar a la feina, per molt que et surti més econòmic, acabaràs agafant el cotxe», tot recordant que encara hi ha poblacions on aquest servei no hi és present.

Precisament, des de l’ACU va explicar que hauria estat més interessant centrar els esforços «en freqüència, capacitat i puntualitat, que no centrar-se inicialment en el preu», que per ells no consideren el problema principal que la gent no utilitzi el transport públic. En aquest sentit, va posar com a exemple les hores punta en el fet que els autobusos van plens o, a l’hivern, que amb la gent de pistes s’omplen i la gent de les parades no pot pujar. Un aspecte que, actualment, en època Covid és «lamentable»: «Només s’ha de veure com anaven els alumnes quan finalitzaven les classes, com a sardines».

Amb tot, Ferreira va voler deixar clar que «tot el que vagi a favor del transport públic, reducció de preu, augment de freqüència, la cobertura dins de tot el territori, ens sembla perfecte». Tot i això va lamentar que no es comenci a treballar amb el que és el problema real del transport públic a Andorra. 

A més, va reiterar el suport a la finalitat de la taxa verda, però matisant el moment: «sempre hem dit que no estàvem en contra de la taxa verda, sinó que no era el moment d’aplicar noves taxes a les persones», va reiterar una altra vegada, fent èmfasi en l’impacte que ha tingut la crisi sanitària en les economies de les famílies. Una visió no compartida pel Govern, que preveu la implantació d’aquest nou impost el gener del 2022.

D’altra banda, va valorar positivament les iniciatives comunals dels busos a la demanda que «donen cobertura allà on no arriben les línies nacionals». De fet, va ressaltar l’alta acceptació que ha tingut entre la població que, de vegades, «és l’única opció per desplaçar-se amb transport públic». És per aquest motiu que veu en ell un camí a explorar.

Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT