PUBLICITAT

Escaldes-Engordany

El Ral·li d’Andorra cobreix les 80 places previstes

Entre els inscrits hi ha 11 pilots i copilots guanyadors d’edicions anteriors

Per El Periòdic

Un participant d’una edició prèvia del Ral·li d’Andorra.
Un participant d’una edició prèvia del Ral·li d’Andorra. | FotoEsport

L’ ACA Esport, divisió esportiva de l’Automòbil Club d’Andorra, va publicar la llista oficial de preinscrits, admesos a participar en el Ral·li d’Andorra per a vehicles clàssics que es disputarà els pròxims dies 18 i 19 de setembre. El període d’inscripció es va obrir el passat 16 d’agost, i si bé l’organització tenia previst mantenir-ho fins al 13 de setembre, es va haver de tancar abans d’hora en superar-se les 80 places previstes. 


La prova andorrana, que arriba enguany a la seva 50a edició, va rebre una expectació molt alta per formar-ne part d’aquesta, una tendència que ha estat habitual els últims anys, en què les places convocades sempre s’han cobert ràpidament. La llista oficial d’inscrits es publicarà el pròxim 13 de setembre, però ja s’ha comunicat que entre els equips preinscrits hi figuren 11 pilots o copilots llorejats en edicions anteriors, que atorgarà al ral·li «un interessant toc històric». Entre les duples preinscrites més destacades es troba la formada per Gerard de la Casa i Àngel Rodríguez, que participaran amb el Renault 5 Maxi Turbo amb el qual van vèncer la versió de velocitat de 1993, mentre que De la Casa també ha sortit guanyador del Ral·li d’Andorra en tres ocasions.


En la llista prèvia s’han comptabilitzat un total de 15 marques representades, sent BMW, Porsche i Renault les més històriques, i curiosament les tres amb el mateix nombre de cotxes: 14. A més del Maxi Turbo de Gerard de la Casa destaquen diverses màquines originals d’un alt valor històric, com un Porsche 356 C de 1963 (Javier Franco), un Porsche 911 Carrera RS 3.0 de 1974 (Carlos Beltrán), un Lancia Fulvia HF 1600 de 1971 (Xavier Navas), etc. De gran rellevància són també una unitat Lancia Stratos rèplica, dos Alpine-Renault 1600 S, un Volkswagen 1303 i nombrosos Porsche.


La prova tindrà el seu nucli central a Andorra la Vella, en l’habitual parc de vehicles Prada Casadet, mentre que la sortida oficial es donarà en el Pont de la Rotonda. La base de la cursa estarà situada en el Comú d’Andorra la Vella, i tindrà com a particularitat que tots els participants faran servir el mateix sistema de mesurament Blunik RX, la nova modalitat de fer regularitat ja utilitzada en la passada edició. 

PUBLICITAT
PUBLICITAT