PUBLICITAT

Escaldes-Engordany

Les companyies d’autobusos veuen en la puntualitat un repte

A banda dels preus, hi ha altres factors que són igual o més determinats perquè recuperin passatgers

Per Alba Llacuna

Un autobús de línia regular.
Un autobús de línia regular. | Maricel Blanch

La rebaixa del cost del transport públic –amb abonament de 30 euros mensuals amb viatges il·limitats–, segons les companyies d’autobusos, és una bona iniciativa, però tal com indiquen, calen altres mesures perquè es pugui produir aquesta recuperació de passatgers. Una d’elles és la puntualitat.

En aquest sentit, el gerent d’Autocars Nadal, Bartomeu Gabriel, va assenyalar que «és important garantir la puntualitat. Per molt preus baixos que hi hagi, si no es dona la garantia d’arribar a l’hora, costarà que la gent hi confiï i l’agafi». Precisament, el trànsit en temporada alta, amb molt més volum de vehicles a la carretera, fa que, actualment, no es pugui donar aquesta certesa i va reclamar que els autobusos es puguin moure amb «més llibertat».

Sobre les possibles solucions hi ha la creació d’una xarxa de carrils bus que permetessin que aquest transport no estigui subjecte a la densitat de trànsit. «És una opció, però és veritat que és complexa i, en indrets, no es podrà realitzar», va indicar Gabriel. Aquesta possibilitat és el Govern que ha d’estudiar si és viable o no i com realitzar-la.

D’altra banda, les empreses concessionàries de les línies regulars d’autobusos es mostren a l’expectativa de com funcionaran i de l’acceptació que tindran les noves tarifes. «Ara per ara no podem calcular el nombre de persones que optaran pels nous abonaments», van assegurar des d’Autocars Nadal. En la mateixa línia es va mostrar el gerent de Coopalsa, Gabriel Dallerès, que va explicar que «encara no està determinat la forma de pagament de les compensacions. D’entrada serà mensual, però encara s’està parlant de com es farà».

El que tenen clar les companyies, com ja va anunciar el ministre de Presidència, Economia i Empresa, Jordi Gallardo, és que el Govern «té la voluntat de garantir l’equilibri financer».

Direct Bus, a l’espera
La pandèmia marcarà el full de ruta a seguir, però la voluntat de l’entitat explotadora del Direct Bus és poder-ho ampliar a curt termini. «Estem demanant informació sobre com serà el retorn a les universitats, si serà telemàtic o presencial, quan començaran i quina demanda té», va informar Gabriel. Si no hi ha contratemps i la informació demanada resulta favorable, hi hauria una ampliació de freqüència al setembre i una altra al desembre i per recuperar, a poc a poc, els viatges que tenien fins abans de l’esclat de la pandèmia.

Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT