PUBLICITAT

Escaldes-Engordany

Els càmpings superen el 90% d’ocupació des de l’inici d’agost

Els propietaris preveuen que l’afluència es mantingui fins a finals de la temporada d’estiu

Per Laia Bautista

Imatge d’arxiu de l’entrada del càmping Valira d’Andorra la Vella.
Imatge d’arxiu de l’entrada del càmping Valira d’Andorra la Vella. | L.B.S.

L’ocupació als càmpings durant la primera quinzena d’agost va arribar a més del 90%, un percentatge al qual el mes passat va ser impossible d’arribar. La situació és tan bona que molts dels establiments van assegurar que ja estan complets per avui dissabte i per demà.

Segons tots els càmpings consultats per EL PERIÒDIC, «el segon mes de l’estiu és molt millor que el mes de juliol» i estan d’acord en el fet que els caps de setmana són els dies que arriben fins a l’aforament màxim. En el cas del d’Ansaloga, entre setmana van registrar una ocupació d’entre el 80% i el 85%, però pel cap de setmana l’afluència es va enfilar fins a més del 95%. Tanmateix, un dels treballadors del recinte va aclarir que aquests alts percentatges que assoleixen tenen a veure amb les reubicacions que han de fer amb els clients que arriben amb reserva, però que al moment del registre no compleixen amb els límits i les quantitats màximes establertes a les parcel·les que tenen  assignades. En compensació, aquests canvis afavoreixen als càmpings perquè puguin acollir els passants d’una nit, fet que provoca que s’omplin ràpidament.


Una altra de les instal·lacions, la de Xixerella, des del segon cap de setmana d’agost està completa i el càmping Valira, situat a la parròquia d’Andorra la Vella, també, però des de principis de mes. La responsable de l’establiment, Esther Cardona, va assegurar que estan saturats de feina, perquè la situació que tenen cada dia és cíclica: «normalment a primera hora tenim 50 sortides aproximadament i al llarg del dia tornem a omplir les parcel·les buides dels passants que marxen al matí».

En la mateixa línia, tots els càmpings van destacar que es manté l’alta afluència de turistes espanyols, i que els francesos encara són els clients que gairebé no pernocten als establiments turístics enguany. Tanmateix, els responsables van recordar que aquests usuaris, que eren bastant habituals els altres anys, tampoc es van deixar veure gaire durant el mes passat. Tot i això, els càmpings van destacar la presència de passants d’altres nacionalitats: des de belgues, holandesos, italians i alguns alemanys fins a turistes de la comunitat catalana i de la valenciana.

Tots els responsables dels càmpings van destacar que «de moment» tenen moltes reserves per a aquesta última quinzena d’agost i van informar que tenen «molt bones previsions» fins a finals de temporada, tot i que van destacar que encara els hi falta gestionar unes quantes entrades. Així doncs, «aquesta primera quinzena d’agost està sent molt millor que el mes passat», va afirmar la responsable del càmping Xixerella i, en la mateixa línia, Cardona va afegir que «els càmpings s’estan recuperant en comparació al mes de juliol». 

Un juliol «fluix» / Cal recordar que la situació dels càmpings turístics el mes passat va ser bastant crítica en comparació amb el mateix període de l’any passat. Un dels motius que van perjudicar-los bastant va ser el tipus d’hostes. Els viatgers que venien al país eren passants que només feien nit un o dos dies, fet pel qual molts dels establiments només van arribar a omplir com a màxim fins a 50 parcel·les per dia. Pel que fa als esdeveniments musicals que es van celebrar al Principat, no van afavorir gaire la demanda de reserves durant els caps de setmana. A més, l’ocupació als càmpings al juliol també es va veure danyada per dos factors externs: d’una banda, per les acampades lliures de visitants que venien en autocaravanes, però que pernoctaven als exteriors d’aquests recintes i d’altra banda, per les restriccions sanitàries de França, que encara avui en dia es mantenen i que són el motiu principal perquè enguany el turista francès sigui el que menys està freqüentant el Principat.

Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT