PUBLICITAT

Escaldes-Engordany

Nous requisits per implementar universitats privades al país

La concessió o la denegació dels centres depèn de la normativa establerta

Per El Periòdic

Alumnes de batxillerat a punt de començar un examen de la POB.
Alumnes de batxillerat a punt de començar un examen de la POB. | Tony Lara

Davant la demanda d’informació o de sol·licituds d’universitats o d’institucions d’ensenyament superior que estarien interessades a instal·lar-se al Principat i amb la necessitat de revistar l’actual normativa, el Govern ha decidit contractar els serveis de la Fundación Europea Sociedad y Educación per establir els criteris estratègics per a la creació i la implementació d’universitats privades al Principat.

Així, l’atractiu d’autoritzar noves universitats i els requisits de qualitat, rigor i visibilitat que consolidin la reputació com a país, també han estat un dels motius pels quals el Ministeri d’Educació i Ensenyament Superior vol establir uns criteris, uns models de referència i una normativa específica que determini la concessió o la denegació de l’obertura de les universitats privades tenint en compte la qualitat educativa. El cost dels treballs que se li han encomanat al servei seleccionat és de 15.466 euros i el seu termini d’execució és fins a finals del mes d’octubre d’enguany. 

Des de l’Executiu van informar que s’ha volgut comptar amb l’assessorament d’aquesta fundació pel fet de ser un centre de coneixement especialitzat en l’orientació del disseny i en la implantació de polítiques públiques en el sector educatiu. Tanmateix, des del Govern van anunciar que també tenen la col·laboració d’una massa crítica d’experts en l’àmbit de l’ensenyament.

La fundació/ Pel que fa als objectius d’investigació de la fundació elegida pel Govern, cal destacar que en l’última dècada s’han centrat en el marc europeu per als sistemes d’educació i formació. Concretament, la institució s’ha focalitzat en els objectius de l’Agenda 2030 de l’Organització de les Nacions Unides (ONU) a través de l’alineament estratègic amb els Objectius de Desenvolupament Sostenible (ODS) i, finalment, en la protecció i defensa dels drets fonamentals a través de l’educació. Entre els seus treballs més recents en destaquen dos: l’informe per a l’Organització d’Estats Iberoamericans (OEI) i l’elaboració del mapa de titulacions. Pel que fa a la primera, la creació del document per a l’OEI se centra en la mobilitat en l’espai iberoamericà de l’ensenyament superior; i pel que fa a la segona, es tracta de la construcció d’un plànol sobre l’evolució del mapa de titulacions de les universitats públiques i privades centrat en la comunitat espanyola de Madrid. 

PUBLICITAT
PUBLICITAT