Escaldes-Engordany
L’eUniv començarà el curs amb les places plenes en alguns bàtxelors
La Covid ha fet baixar la mitjana d’edat dels estudiants ‘on-line’ dels 35 a menys de 30 anys
El curs 2021-2022 està a poc més d’un mes per començar i les diferents institucions comencen a escalfar motors. Aquest és el cas de la Universitat Europea (eUniv) que afronta el seu primer curs complet després que s’aprovessin el passat mes de novembre, mitjançant els corresponents decrets, els plans d’estudis dels diferents ensenyaments. Ho farà amb alguns bàtxelors amb la totalitat de les places ocupades.
En aquest sentit, el de Dret, segons va indicar el secretari acadèmic de l’entitat educativa, Marc B. Escolà, «l’1 de setembre s’iniciarà amb les 30 places plenes». A més, va afegir que els de Llengua Catalana i Adminsitració i Direcció d’Empreses (ADE), també han tingut una bona resposta i, fins al moment, hi ha 20 de les 30 places disponibles ocupades. «A nosaltres ens agradaria que fos una entrada esglaonada, amb sis o set entrades cada dos mesos», va indicar Escolà, que va reconèixer que aquest punt «és molt difícil de controlar» i va recordar que tenen un funcionament diferent de les universitats convencionals perquè «tenim entrades d’alumnes al setembre, novembre, gener, març i maig». Enrere queda un semestre de proves que els ha permès posar tot a punt per aquest curs. «L’aprovació dels decrets de l’ensenyament va arribar al novembre i no podíem començar. Va ser com un any pilot», va apuntar Escolà, que va afegir que «es van omplir les classes en una de les carreres –Dret– per veure com funcionaria una titulació a ple rendiment. En altres, Humanitats i Llengua Catalana, es van fer les proves de qualitat, és a dir, la metodologia interna i la qualitat de la matèria».
Un mesos que han permès agafar una mica de rodatge i tenir clar el camí que els queda per recórrer. «Ens queden tres anys per donar satisfacció absoluta a la qualitat del material docent. Aleshores es farà l’edició en anglès», va assegurar el secretari acadèmic.
Aquest període d’aprenentatge, també els ha permès veure com ha impactat la Covid en el món de l’ensenyament. De fet, l’aprenentatge on-line ha experimentat, segons va informar l’acadèmic, un «creixement» important que sense la pandèmia hauria tardat anys a veure’s.
Un dels primers efectes que han pogut observar és l’edat dels estudiants. Segons va explicar Escolà, «la Covid ha trencat barreres. Abans de la pandèmia, la mitjana d’edat dels alumnes era més gran de 35 anys, metre que ara ens trobem que està per sota dels 30. És una cosa impensable fa quatre dies», va assenyalar el secretari de l’entitat.
Entre altres canvis que ha comportat la crisi sanitària, segons Escolà, hi ha «la manca de valoració» per part del jovent de la presencialitat i la forma de recerca dels estudis on-line, que en el seu cas, ha passat de ser pels buscadors dels navegadors a les xarxes socials.
Si el pròxim curs serà l’estrena del bàtxelors, el 2022-2023 serà el dels màsters. En aquest sentit Escolà va afirmar que «aquest mes de juliol ja van tenir l’aprovació dels màsters», però encara no estaran disponibles, ja que «no tindria sentit oferir una formació si no es té la teva pròpia gent que hi pugui entrar». El que no poden negar és la il·lusió per començar aquesta nova etapa.