PUBLICITAT

Escaldes-Engordany

El 53% dels joves es connecta a internet quatre hores diàries

L’estudi indica que el percentatge es redueix a mesura que ho fa l’edat dels infants

Per El Periòdic

Alumnes d’una escola amb un telèfon mòbil.
Alumnes d’una escola amb un telèfon mòbil. | Andorra Telecom

La intensitat d’ús d’internet augmenta cada vegada més entre els joves, especialment a mesura que la seva edat avança. Segons va revelar un estudi impulsat pel PARS, el centre de càlcul i recerca social creat per l’ANA Economia, el 53,2% dels joves amb edats compreses entre 16 i 17 anys naveguen per la xarxa diàriament més de quatre hores, mentre que un 9,6% ho fa fins a un màxim de quatre. El 49,8% va afirmar fer-ho entre una i tres hores i un 12,2% no navega en cap moment. Entre aquells que es troben més temps davant la pantalla, van destacar que el 17,4% ho fa entre cinc i 10 hores diàries i l’11% més de 10.

Pel que fa a la població d’entre 12 i 15 anys, gairebé la meitat, és a dir, el 49,2%, va assegurar estar-hi entre una i dues hores i el 28,8% va declarar navegar fins a tres hores diàries. Aquest percentatge es redueix a mesura que ho fa l’edat dels infants, ja que el 57% dels que tenen entre sis i 11 anys es connecten a la xarxa menys d’una hora al dia i el 63,3% d’aquells menors de cinc anys no ho fan en cap moment, tot i que un 18% entra a internet fins a dues hores cada dia.

En el cas dels adults, a més, l’estudi mostra com un 82,3% del total de les 413 persones entrevistades es connecta a internet més de tres cops al dia. El 34% va afirmar que s’hi passa més de quatre hores, el 39% entre dues i quatre hores i el 27% menys de dues hores diàries. Aquestes dades, per tant, representen una freqüència de connexió diària de 4,45 vegades.

Entrant al detall sobre els dispositius amb els quals la ciutadania accedeix més a internet, els telèfons mòbils van encapçalar la primera posició amb el 94%, seguits de l’ordinador portàtil amb el 60,4%, la tauleta amb el 45,5%, i les televisions intel·ligents 45,2%. També es va observar com els homes fan servir més l’ordinador de sobretaula que les videoconsoles i l’assistent de veu, mentre que la població més jove fa un major ús del portàtil, les videoconsoles i els receptius digitals multimèdia.

En relació amb la tipologia d’activitats que es realitzen a la xarxa, el 85,2% dels enquestats va informar que es connectaven a internet per fer servir el correu electrònic i el 81,4% només per realitzar consultes bancàries. Les següents posicions van ser el 73,5% per escoltar o llegir els mitjans de comunicació, el 70,1% per navegar per les xarxes socials, el 65,6% per buscar informació de determinats productes o serveis i el 63% per escoltar música.

PUBLICITAT
PUBLICITAT