PUBLICITAT

Escaldes-Engordany

«El hostel és una modalitat turística de present que ha vingut per quedar-se»

Entrevista al membre delegat de Hotansa, Gerard Montané

Per Natàlia Mena

El membre delegat de Hotansa, Gerard Montané.
El membre delegat de Hotansa, Gerard Montané. | G.M.

El nou Font Andorra Hostel, ubicat en un en clau immillorable al costat del telecabina de la Massana, es va inagurar ahir. Es tracta d’una remodelació de l’històric i emblemàtic Hotel Font, ara reconvertit en un concepte més modern de turisme actiu i seguint l’estela de reinvenció pròpia dels temps en què vivim. Presenta la proposta més gran d’allotjament compartit del país, que tan en voga està en grans ciutats com Madrid, Londres o Nova York. EL PERIÒDIC ha tingut l’oportunitat de conversar amb el jove empresari andorrài membre delegat de la propietat de Hotansa (que gestiona i explota l’establiment), Gerard Montané. També ñes l’impulsor d’aquesta nova iniciativa i aposta per un model de negoci que està convençut que ha vingut per quedar-se.

–L’Hotel Font és llegendari a Andorra. Per què s’han plantejat la remodelació amb aquest format de hostel?
–Era el moment d’actualitzar-lo i ens vam reunir amb l’equip i amb la propietat per veure si continuàvem amb l’oferta convencional d’hostalatge o ens aventuràvem a fer quelcom diferent, però que ja està molt de moda en grans centres urbans i que nosaltres considerem que al Principat fa falta una oferta d’aquesta mena. Es tracta d’un concepte amb molt de disseny, molt digital, per un turista dinàmic, de diverses edats, amb ganes de viure experiències i que des que entra fins que surt de l’establiment vol gaudir tant del país com d’una estada no tan tradicional que suposa una manera de relacionar-se i de viatjar compartida i coneixent gent. 

–Quina inversió ha suposat fer aquesta transformació?
–Ha estat una inversió moderada, en la qual s’ha canviat l’estructura de les habitacions, que ara són de dues, quatre i sis persones, totes elles tenen bany inclòs i s’ha fet una millora integral de les diverses àrees comunes, zones de descans, pàrquing de bicicletes i guarda esquís, amb els últims avenços tecnològics i totalment equipat per proporcionar benestar i satisfacció als nostres visitants.

–En què consisteix l’oferta turística que proposen?
–Estem envoltats de natura. La gran sort que té el nostre hostel és que està molt ben situat. El fet de tenir el telecabina a 10 metres ens dona un potencial enorme, perquè permet a l’estiu pujar amb les bicicletes còmodament i anar a fer BTT o senderisme i a l’hivern pujar a esquiar de forma molt pràctica i sense necessitat d’agafar el cotxe. També apostem per la Massana, és una parròquia on nosaltres tenim molta inversió feta, perquè creiem que s’estan fent les coses molt bé i perquè compta amb una oferta gastronòmica important, així com amb tots els serveis essencials, de manera que  el client pot disposar d’un gran ventall d’opcions. La Massana s’ha convertit en un segon centre del país a 10 minuts d’Andorra la Vella i Escaldes-Engordany.

–Quins són les avantatges respecte a altres allotjaments?
–Jo diria que més que parlar d’avantatges, del que es tracta és d’una alternativa turística diferent, en la qual el client ve a viure experiències. Des de l’inici s’allotja en una habitació compartida, pot conèixer gent, fer amistats i a la vegada tenir la mateixa qualitat que a un hotel de quatre estrelles, perquè els acabats són de nivell, compta amb un bany dins l’habitació i amb totes les comoditats tan digitals com de confort per sentir-se a gust a molt bon preu.

–Existeixen al país més propostes com la seva?
–Sí, hi ha un parell més, però la nostra és la de major capacitat. Tenim 99 llits i, per tant, actualment som l’oferta més gran d’aquesta mena de modalitat turística que hi ha al país.

–Han notat els efectes de la pandèmia per aquest estiu?
–S’està notant bàsicament per una raó, que és que el mercat internacional encara no s’ha activat i per tant depenem dels països veïns, Espanya i França, el que ha fe  que no estiguem venent amb la mateixa intensitat que abans. Esperem que la situació epidemiològica vagi millorant de cara l’hivern, però no ho sabem. Aquesta pandèmia ens ha demostrat que és molt difícil fer previsions, les decisions de l’empresa les anem prenent dia a dia i setmana a setmana, perquè no ens queda una altra que anar adaptant-nos a les circumstàncies que es vagin donant en cada moment. 

–Quina previsió d’ocupació tenenper aquesta temporada d’estiu i per a la d’hivern d’aquest any?
–De cara a aquest hivern estem preveient un 20 o un 25% menys de facturació respecte de l’any passat, perquè ens fallarà bastant el mercat rus del qual tenim certa dependència, sobretot en les setmanes del mes de gener, i del client anglès, que hi ha una mica més de demanda, però que tampoc sabem ben bé com evolucionarà.

–Quin és el perfil del turista al qual s’adrecen?
–L’oferta és per a tothom: des d’ adolescents a gent gran, passant per famílies, però sobretot les característiques del públic d’aquesta modalitat turística són que solen ser persones actives, energètiques, obertes, amb ganes de compartir vivències, que volen uns estàndards de qualitat elevats i que contràriament a la percepció general que hi ha de que són d’un poder adquisitiu baix, venen amb un pressupost similar al de un client d’un hotel de categoria de quatre estrelles, però que prioritza gastar en altres experiències com activitats lúdiques, oci o restauració per sobre de l’allotjament.

–Han tingut problemes de convivència o queixes, ja que són estàncies compartides?
–No, la gent ve molt conscienciada, hi ha molt d’usuari d’aquesta classe d’allotjament compartit i, per tant, ja saben a on venen i com s’han de comportar, hi ha bastant de civisme. Tot i així, disposem d’una normativa a l’entrada, que poden consultar per a qualsevol dubte a nivell de conducta comunitària. 

–Quins serveis ofereixen?
–Allotjament, servei de tovalloles, wifi gratuït, cada llit disposa d’un llum, un port USB i un endoll, perquè tothom tingui les seves connexions. També hi ha guarda esquí i bicis, estàncies comunes i zones de relax equipades amb microones i màquines dispensadores de menjar, refrescos i cafès, ja que l’únic que no tenim és servei de restauració. Ens estem plantejant poder fer esmorzars, però en aquests moments encara no ho hem posat en marxa, és una possibilitat que no descartem i que estem acabant de valorar.

–Què li diria a la gent perquè s’allotgi al Font Andorra Hostel?
–Que ens visiti, open your mind. Vine al Font Andorra Hostel, a la Massana, i gaudiràs d’una experiència única, irrepetible i comprovaràs com repetiràs, perquè t’agradarà.

–Tenen previst implantar aquest model de negoci i obrir més hostels?
–Creiem que és un bon producte, que ha vingut per quedar-se, volem veure el seu rendiment i com evoluciona, per tant encara no tenim plans de futur concrets per ampliar i reproduir el mateix format en altres parròquies, però tampoc ho descartem. És molt aviat, passat un temps tindrem dades que ens permetran analitzar amb més certesa les oportunitats de creixement o ampliació. 

Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT