PUBLICITAT

Escaldes-Engordany

El Museu Carmen Thyssen acull l'espectacle ‘Femina Feminae’

El disc llençat el 12 de febrer té més de 75.000 reproduccions a les plataformes de música en línia

Per Cristina Rozados

Portada del disc de ‘Femina Feminae’
Portada del disc de ‘Femina Feminae’ | Raul Guillamón

El Museu Carmen Thyssen acollirà avui a les 20.00 hores l’espectacle Femina Feminae, una creació del compositor català Gerard Pastor amb la col·laboració de Marta Urzaiz al clarinet. Aquesta obra està inspirada en la col·lecció Femiane Feminae. Les Muses i La Col·leccionista. De Piazzetta a Delaunay, que va ser exposada entre l’any 2018 i 2019 al Museu Carmen Thyssen. Va ser durant la visita de l’exposició que Pastor es va inspirar en dues de les obres a més d’una del Museu Thyssen de Madrid i després hi va afegir quatre peces més que a ell li agradaven personalment, per crear la seva «pròpia col·lecció». Així doncs, Femina Feminae està compost de vuit peces que giren entorn de la figura de la dona, cadascuna amb una particularitat única. La música exposa les sensacions que transmet el quadre, i a mesura que l’oient avança en la melodia, la narració és cada vegada més complexa, per exemple, l’últim tema narra l’escena d’un crim, i el públic s’endinsa dins de la pintura per fer-se les preguntes sobre qui pot ser l’autor i el mòbil del crim. Amb aquesta obra, Pastor vol donar la sensació a l’oient de què ha visitat l’exposició en una galeria d’art. Des del llançament del disc, el 12 de febrer del 2021, ja han venut 350 exemplars en format físic, i han tingut 75.000 reproduccions en les diferents plataformes de música en línia.

Dins del mateix àlbum també es troba Danses Imaginàries, quatre peces que representen el dinamisme i l’energia, perquè «en 10 minuts passen moltes coses» tal com explica el creador. El títol de l’obra fa referència a la confusió que aquesta crea en l’oient, ja que a priori pot semblar que la peça és una dansa, però finalment no es pot identificar cap patró d’un ball. Això va en relació amb els títols dels temes, cada tema té el nom d’una estació de l’any. Perquè es poden identificar traces que caracteritzen cada temporada, però a la vegada no estan especificades amb claredat. En aquest treball, Pastor va voler plasmar el seu moment personal que estava vivint, perquè li van passar «moltes coses bones en poc temps», i això ho transmet amb molts canvis de notes i moviments. 

Aquesta creació la va compondre juntament amb Femina Feminae durant el confinament, perquè: «vaig reprendre els meus projectes personals que no podia fer, ja que el dia és molt absorbent», tal com declara el compositor. Aquest és el seu primer disc personal, tot i que abans ha realitzat col·laboracions juntament amb altres artistes com Lluís Claret, amb qui va llençar un recull de cançons del violoncel·lista Pau Casals. Per a Pastor, Claret és un referent i una inspiració a l’hora de crear. Actualment es dedica a la professió de director creatiu en diferents parcs d’atraccions. Aquest treball consisteix a crear la història que envolta el parc: els personatges, espectacles i la música. 

Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT