PUBLICITAT

Escaldes-Engordany

El mirador de Tristaina, el més sol·licitat als informadors turístics

Una seixantena de joves recorren els carrers d’Andorra la Vella donant resposta a tots els dubtes dels visitants, a més d’informar-los de l’oferta d’activitats que hi ha el país

Per Cristina Rozados

El mirador de Tristaina, situat a Arcalís
El mirador de Tristaina, situat a Arcalís | Ordino Arcalís

L’oficina de turisme d’Andorra la Vella torna a acollir visitants després de la crisi de la Covid que ha afectat greument a l’activitat turística durant l’últim any. Tot i que encara no hi ha la mateixa afluència que l’any 2019, el turisme és reactiva progressivament. Un dels elements clau perquè els visitants puguin contemplar tota la riquesa que ofereix Andorra són els informadors turístics. Ells s’ocupen de guiar als turistes en els indrets del país que més s’adaptin al seu perfil. Aquests últims dies, l’activitat més sol·licitada pels visitants és el nou mirador de Tristaina, que va obrir les portes el passat 9 de juliol, i «tant turistes com residents acudeixen a l’oficina per demanar informació sobre l’atracció», afirma l’informador turístic Leo Lacopia.


Aquest treball requereix un bon domini del francès i de l’anglès, però «el més gratificant és que els visitants estiguin satisfets amb les recomanacions que els hem donat», assegura la informadora turística Alexia Rodríguez. A banda dels informadors dins de l’oficina, també n’hi ha al carrer i la seva tasca és facilitar al turista l’accés a l’oferta del país, a més de respondre a tots els seus dubtes instantàniament. A més a més, també realitzen enquestes als visitants per avaluar la satisfacció de la seva estada a Andorra. Es poden trobar per tota la capital, i s’identifiquen perquè duen una samarreta blava amb el logotip de l’oficina de turisme a l’esquena.


Alexia Rodríguez afirma que el treball dins l’oficina és molt més frenètic que al carrer a més de tenir més responsabilitat, ja que ha d’atendre els clients, respondre les trucades telefòniques i els correus electrònics, a més de gestionar les queixes i reclamacions dels clients. La iniciativa dels informadors turístics va començar l’any 1985 per «poder tenir més proximitat amb el turista i donar-li tota la informació que necessita al moment» ens aclareix la responsable dels informadors turístics, Carolina Cuberes.


A més del mirador de Tristaina, les altres activitats més demanades són Grandvalira, Naturland i Caldea. De fet, l’oficina ofereix paquets d’una jornada a Grandvalira o Naturalnd més una entrada a Caldea amb un banyador de regal inclòs per gaudir al centre termoludic. Les categories de visitants que més prevalen actualment són les famílies amb infants entre cinc i deu anys i parelles. Una gran quantitat d’ells es queden sorpresos amb la varietat d’activitats que es poden realitzar a Andorra perquè «ells creuen que a Andorra solament es pot fer shopping», afirma Lacopia.


Els turistes que venen «són majoritàriament de nacionalitat espanyola i francesa», aclareix Rodríguez. Principalment, hi ha dos tipus de visitants, d’una banda els que no pernocten i d’altra els que sí que ho fan. En el primer cas els excursionistes que venen per un sol dia demanen activitats culturals, la més demandada és la visita de la Casa de la Vall. D’altra banda, els turistes que es queden més d’un dia al país, sol·liciten activitats esportives a la muntanya. Les rutes més sol·licitades són la vall d’Incles, el llac dels Pessons i la Ruta del Ferro. De la mateixa manera, el bus turístic s un reclam perquè engloba una visita pels indrets més emblemàtics del país. 


A banda dels turistes internacionals, també hi ha visitants andorrans que acudeixen a l’oficina de turisme per assabentar-se de l’oferta que ofereix el país, perquè «hi ha molta gent d’Andorra que no coneix tots els indrets del país» assegura Lacopia. 

Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT