Medi Ambient posa en marxa un aplicatiu per als tràmits d'importació i exportació de fauna
La iniciativa de digitalització dels tràmits va en la línia iniciada pel Govern per avançar en aquesta matèria
El departament de Medi Ambient i Sostenibilitat ha presentat, a través d’un webinar formatiu organitzat per la Cambra de Comerç, Indústria i Serveis d’Andorra, el nou aplicatiu en línia per realitzar els tràmits de sol·licituds relatives a la importació, exportació i reexportació dels exemplars o productes relatius a la fauna autòctona, no autòctona i la flora.
La iniciativa de digitalització dels tràmits va en la línia iniciada pel Govern per avançar en aquesta matèria i permet complir una demanda de la Cambra de Comerç per tal d’agilitzar aquests tipus de tràmits per a les empreses i comerços andorrans. Per la importació, exportació i reexportació d’alguns productes o exemplars d’espècies protegides o que estan incloses en els annexos del conveni de Washington relatiu al comerç internacional d’espècies amenaçades de fauna i flora silvestres (CITES) és necessària la sol·licitud d’un certificat emès pel Govern.
La nova tramitació electrònica ha de permetre donar una resposta més ràpida a l’emissió dels certificats necessaris, evitant els tràmits presencials i els desplaçaments i reduint el consum de paper, informen des del Govern.
En els darrers cinc anys, el departament de Medi Ambient ha tramès una mitjana aproximada de 450 certificats per any, en la seva majoria per a importacions de productes d’origen animal.
Per utilitzar el nou sistema cal disposar del certificat electrònic que es pot sol·licitar al servei de Tràmits del Govern. El departament de Medi Ambient i la Cambra de Comerç posen a disposició dels usuaris, un manual explicatiu anomenat ‘Manual SEFANA’ en les seves pàgines webs.