Sant Julià de Lòria
Naturland vol esdevenir el centre d’activitats a l’aire lliure del Pirineu
Una hípica o el Nartulandbike Center, amb cinc pistes seran les novetats de la cota 2.000
Naturland va viure ahir la primera jornada d’una nova etapa amb un canvi de nom i imatge, una comunicació més ambiciosa i un replantejament de les activitats i ofertes. «El canvi és molt més profund que haver tret dues lletres», va assegurar el director general de l’entitat, Xabier Ajona, que va afegir que «ara tenim clar cap a on volem anar: el centre d’activitats a l’aire lliure del Pirineu».
Ajona va precisar que «un dels problemes que teníem abans, dins la confusió de la imatge del que era Naturlandia, és que es deia que s’anava un parc d’atraccions infantil. Després s’arribava aquí i, moltes vegades, els més petits eren el que tenien menys activitats per desenvolupar. Ara, volem fugir de la idea d’un parc d’atraccions». Per posar-hi remei, a banda de la imatge –que ajuda al posicionament–, han començat a segmentar les activitats «per franges d’edat» perquè tothom pugui gaudir de la visita.
Muntanya, natura i sensacions seran els pilars d’aquesta nova etapa i sobre la qual girarà tota l’estructura del centre, des de la restauració a les activitats o les pernoctacions. A la cota 1.600 es mantindran dues de les icones, el Tobotronc i l’Airtrekk, i serà la zona d’activitats de muntanya dirigides. Una de les novetats serà el Swincar, un vehicle 4x4 elèctric que permetrà als usuaris arribar a indrets on altres vehicles no arriben. De fet, Ajona va apuntar que «l’objectiu es anar fent desaparèixer tots els vehicles de combustió de forma progressiva».
Altres novetats són la zona infantil, amb l’Airtrekk, la tirolina, llits elàstics i una zona de tallers; els circuits de motos elèctriques i de buggys –aquests últims baixen de la cota 2.000 a la 1.600– i la redinamització de l’alberg.
A la cota 2.000, la voluntat és mantenir les activitats més tradicionals i sense tant impacte en la natura. Destaca la creació del Naturlandbike Center, que tindrà cinc pistes aptes per a tots els nivells amb 30 quilòmetres. «No som competència de Vallnord-Pal Arinsal sinó que treballem per tal de ser una activitat complementària», va garantir el director del centre.
A més, també es crearà un centre eqüestre amb la voluntat, segons Ajona, d’oferir «la possibilitat a les persones que puguin llogar un espai pels seus cavalls i que vinguin a gaudir d’uns dies complets a Naturland». També volen potenciar les diferents rutes de senderisme, que inclou la dels búnquers, la del Pic Negre o la del Refugi de Pimes.
La voluntat de la direcció, que va agafar les regnes de la infraestructura fa poc més d’un any, és «desestacionalitzar la gent, generar activitats que permeti venir diferents caps de setmana a l’any», sigui quina sigui l’estació. Un element clarament diferencial amb el que hi havia de Naturlandia, en què l’oferta estava pensada per només un dia.
Per altra banda, una altra de les iniciatives que es vol tirar endavant és anar connectant, de forma progressiva, les dues cotes entre elles i l’ecoparc amb Sant Julià. En aquesta última connexió, de moment, però, per temes econòmics, el telefèric ha quedat descartat i s’estan buscant alternatives de transports.
Pel que fa a la situació financera, Ajona es va marcar un màxim de cinc anys per tal que hi pugui haver números verds. «Segurament, els tindrem abans, però ens marquem aquest període per tal que el comú pugui anar reduint de manera paulatina les seves aportacions i no perdre capacitat financera».
El cònsol major de la parròquia, Josep Majoral, va posar en relleu que «el ciclisme és el primer pas de connexió» d’aquests dos punts de la parròquia i que ha de tenir beneficis per a les dues parts.
La presentació de la nova marca també va comptar amb la presència del ministre de Turisme i Telecomunicacions, Jordi Torres, que va donar «tot el suport tant del Govern com d’Andorra Turisme».