PUBLICITAT

Andorra la Vella

Pyrénées presenta Epizen, el nou centre «icònic» del comerç i l’oci

La terrassa, de 3.500 metres quadrats, quedarà disponible per dur-hi a terme esdeveniments

Per Alba Llacuna

Una maqueta de com serà el nou centre del Grup Pyrénées Epizen.
Una maqueta de com serà el nou centre del Grup Pyrénées Epizen. | Pyrénées

El Grup Pyrénées va presentar ahir el nou projecte que substituirà l’antic Punt de Trobada a Sant Julià de Lòria. Es dirà Epizen Andorra i tindrà un disseny «icònic» on s’oferirà una àmplia oferta d’oci i retail. Una nova infraestructura per a la qual, si no hi ha cap contratemps, l’entitat manté el mes de desembre com a objectiu per posar-lo en funcionament i convertir-la «en un espai emblemàtic de dia i de nit». «Serem molt respectuosos amb el passat, però, alhora zero continuistes i molt trencadors a escala conceptual», va assenyalar el director de Màrqueting i Digitalització de Pyrénées, Àngel Alonso.

Alonso va explicar, durant la presentació del projecte, que la façana del nou edifici tindrà doble pell, amb formes polièdriques i estarà retroil·luminada per donar-hi més dinamisme a l’indret. «Hem volgut trencar amb el que hi havia en el passat i construir un edifici icònic que sigui una referència del futur i del skyline d’Andorra, amb un criteri mediambiental, de respecte per tot el que és l’entorn», va apuntar el director de Màrqueting i Digitalització del grup.

En aquest sentit, des de Pyrénées van indicar que està previst que el nou projecte tingui la certificació Leadership in Energy and Environmental Design (LEED) i que, per tant, complirà amb els estàndards òptims d’eficiència i responsabilitat energètica i s’integrarà en l’entorn natural de la zona.

L’organització interna també serà una altra de les principals diferències amb el seu predecessor. D’una banda, gran part de l’aparcament s’ubicarà al subterrani, completant les 1.100 places disponibles,  per aparcar-hi les de la tercera planta –com es coneixia fins a l’actualitat– i les de l’exterior a la part davantera de l’edifici. D’aquesta manera deixaran lliure la terrassa, de 3.500 metres quadrats, que quedarà disponible per dur-hi a terme esdeveniments, perquè esdevingui un mirador del paisatge natural de l’entorn i ubicar-hi una zona de restauració. «L’objectiu és que la gent concebi Epizen com un destí, no un lloc de passada, i sobretot, està pensat perquè hi hagi turistes, però també un gran públic local», va precisar Alonso.

En aquest sentit, va detallar els tres pilars que sostenen l’estratègia d’aquest projecte. Primer, comptar amb grans marques i operadors que cobreixin les necessitats del dia a dia dels clients. Segon, tenir una oferta d’oci cosmopolita, moderna i transgressora. I tercer, convertir Epizen en el motor de la «nova Andorra».

Sobre la possible oferta d’oci, Alonso va explicar que «estem pensant en esdeveniments i tenim moltes idees», ja que «volem dinamisme, que passin coses i que no hi hagi sempre les mateixes», recordant que «al país també hi ha els dilluns, els dimarts, els dimecres i els dijous» i una població que hi resideix que també té la necessitat de tenir una oferta d’entreteniment.

Referent als comerços, Alonso no va voler avançar cap marca, a excepció de la que ja es coneix en matèria d’alimentació: Carrefour. L’únic que va assegurar és que hi ha negociacions amb diferents marques i que hi haurà el millor de cada categoria.

El nou projecte del Grup Pyrénées ampliarà la zona destinada al client respecte al desaparegut Punt de Trobada, passant de les tres plantes a les cinc. En una primera fase, es comptarà amb espais dedicats a l’alimentació, la restauració, la tecnologia, la perfumeria i els esports, mentre que, en una segona –prevista pel 2022 i 2023– s’inauguraran altres espais de restauració i oci.

Un nou espai que, com va apuntar Alonso, tindrà una xifra d’empleats superior a la del seu predecessor. A més, també va deixar clar que «quan s’obri el procés de selecció, es tornarà a contactar amb els antics treballadors que es van mostrar interessats a treballar al nou espai». «Som molt sensibles amb això i conscients de la responsabilitat que tenim», va puntualitzar el director de Màrqueting i Digitalització.

Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT