PUBLICITAT

Escaldes-Engordany

Les jornades Inntec evidencien que el comerç s’ha de digitalitzar

Moles avisa que les pimes han d’oferir la mateixa qualitat que les grans plataformes en línia

Per El Periòdic

El ministre de Presidència, Economia i Empresa, Jordi Gallardo, i el president d’Actinn, Albert Moles, ahir.
El ministre de Presidència, Economia i Empresa, Jordi Gallardo, i el president d’Actinn, Albert Moles, ahir. | SFGA/JAViladot

Les cinquenes jornades Inntec, que aquest any s’han centrat en la temàtica Comerç phygital: els camins de l’omnipresència van posar en evidència la necessitat que el sector comercial aposti «clarament per la innovació i la digitalització», tal com va manifestar el ministre de Presidència, Economia i Empresa, Jordi Gallardo. De fet, el president d’Actinn, el clúster de la tecnologia i la innovació, Albert Moles, va afegir que «el gran repte» que té el comerç digital és que «els clients estan acostumats als preus i la qualitat de les grans plataformes» i les petites i mitjanes empreses han de vetllar per oferir la mateixa qualitat i «aprofitar també la presència física».

Moles va incidir en el fet que les jornades organitzades ahir tenen la voluntat que entre tots hi hagi «una reflexió» sobre com es pot millorar i va recordar que el clúster està ja integrat per una seixantena d’empreses. Al seu torn, el ministre va destacar que per impulsar la transformació digital de les empreses cal que hi hagi «eines» que es puguin donar tant des del sector privat com el públic i en l’àmbit de l’administració va recordar les ajudes que s’atorguen i que van en aquesta línia, com les Growth. També va fer esment al programa de digitalització conjunt entre la Cambra de Comerç, Indústria i Serveis i l’Administració. En aquest sentit, es va referir al darrer estudi sobre la maduresa de les empreses encarregat per la Cambra i MoraBanc que evidenciava que malgrat que la millora respecte de l’anterior informe cal encara «fer un pas més decidit per a la transformació digital per ser més competitius».

El ministre va destacar que la necessitat «d’innovació i digitalització és transversal i necessària a tots els sectors», però va puntualitzar que en el cas del comerç el client «exigeix» que es faci «més ràpid» perquè els hàbits de consum estan canviant. De fet, la pandèmia ha accelerat en certa manera aquesta modificació i ha evidenciat la necessitat que el comerç aposti per la digitalització.

I davant les dificultats que pugui suposar per a les petites i mitjanes empreses aquesta transformació, Moles va apel·lar a la necessitat «d’unir-se» i fer a través d’un treball conjunt que aquest procés «s’acceleri». En aquest sentit, va reconèixer que una de les principals dificultats pot ser la de la logística, un aspecte per al qual Gallardo va assenyalar que el projecte de zona franca pot ser una solució que pot fer que «els costos de logística siguin menors i les barreres siguin més baixes».

En el marc de les jornades Inntec cinc experts exposaran la seva visió sobre els models de venda que s’estan imposant. També s’hi han lliurat els premis Actinn Awards, que premien idees innovadores, va informar l’ANA. 

PUBLICITAT
PUBLICITAT