PUBLICITAT

Finalitza la segona acció de la campanya 'Fes-t'ho mirar'

Durant set dies S'ha promogut la detecció precoç del càncer de pròstata

Per El Periòdic

Un instant de l'espot de la campanya.
Un instant de l'espot de la campanya. | ASSANDCA

La segona acció de la campanya 'Fes-t'ho Mirar', una col·laboració de l'Associació Andorrana contra el Càncer (Assandca) i Vall Banc que s'estén al llarg de tot l'any i que en aquesta ocasió s'ha centrat en la prevenció i la detecció precoç del càncer de pròstata, ha acabat aquest divendres. Durant set dies s'ha emès a Andorra Televisió i a les xarxes socials un espot en què, de manera humorística, però sense eufemismes, s'incideix en la conveniència de fer una visita a l'uròleg al menor símptoma compatible amb aquesta malaltia. Amb aquesta iniciativa es vol assenyalar que detectar el càncer a temps augmenta exponencialment les possibilitats de supervivència.

Simultàniament, la preparadora física Judith Arbós ha explicat amb breus vídeos, publicats al canal de YouTube d'Assandca i divulgats també a les xarxes, una sèrie de senzills exercicis físics pensats per a persones amb hàbits sedentaris. Ha parlat dels beneficis de l'activitat física en la prevenció del càncer, ha explicat com modificar certs hàbits diaris, com iniciar-se i progressar a l'hora de fer caminades, com afegir treball de força amb recursos que puguem tenir a casa, com fer estiraments i treball d'equilibri i com passar de caminar per la ciutat a la muntanya, afegint desnivell.

La campanya ha comptat amb l'aval del doctor Santi Albiol, coordinador d'oncologia del SAAS, amb el patrocini de Vall Banc i amb la col·laboració d'RTVA i de Vitalsport. El 'Fes-t'ho Mirar' es va iniciar el 31 de març, amb l'acció contra el càncer de còlon.

Després d'aquesta segona acció dirigida al càncer de pròstata, les següents seran per al de mama, a l'octubre, i de pulmó, al novembre. L'objectiu d'aquestes accions és que la població adopti hàbits saludables i els mantingui en el temps. Per això els recursos generats estaran disponibles de manera permanent a internet.

Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT