PUBLICITAT

Escaldes-Engordany

«Destinació de pel·lícula» de la mà de Disney i National Geographic

Elements icònics del cinema i 22 fotografies d’arreu del país adornen les avingudes de la vall central

Per El Periòdic

El director general d’Andorra Turisme, el ministre de Turisme i representants de Disney i National Geographic, ahir.
El director general d’Andorra Turisme, el ministre de Turisme i representants de Disney i National Geographic, ahir. | SFGA / C. Esteve

Andorra Turisme va presentar ahir al matí la campanya de promoció turística de cara a aquest estiu i el proper hivern, amb la col·laboració de Disney i National Geographic, una iniciativa que compta amb un pressupost anual de 600.000 euros. En concret, des d’aquest dimarts mateix es podrà veure en diferents plataformes un espot de 30 segons amb Disney i Andorra com a protagonistes que pretén vendre el Principat com «una destinació de pel·lícula». Així mateix, i gràcies a National Geographic, també s’està preparant un documental sobre la fauna d’Andorra i un llibre.

El Principat ja col·labora amb Disney i National Geographic des de fa cinc i dos anys respectivament, però aquest estiu l’aposta es renova. «L’objectiu és promoure el turisme familiar i que es relacioni Andorra amb Disney, al mateix temps que expliquem la natura que ofereix el Principat amb National Geographic», va apuntar el ministre de Turisme i Telecomunicacions, Jordi Torres, que tot just s’estrenava en el càrrec en un acte públic. Segons el director general d’Andorra Turisme, Betim Budzaku, «són dues marques premium que poden conviure per presentar al món una destinació de pel·lícula i vacacional».

L’espot, que dura 30 segons, és una aposta novedosa de Disney, ja que combina l’aparició de personatges propis de la companyia amb paisatges del Principat, amb un format d’espot publicitari, però al mateix temps amb un relat similar a les seves peces de ficció habituals.

Per la banda del National Geographic, el documental que s’està preparant durarà 22 minuts i serà un editorial que obrirà les portes d’Andorra arreu del món a través de la televisió. «Andorra té una història per explicar que és molt diferent del que s’ha explicat moltes vegades, i espero que aquest projecte hi contribueixi», va afirmar Jaime Rojo, explorer del National Geographic. 
Paral·lelament, per la tarda, es va viure un ple d’autoritats en la inauguració d’ambdues presentacions la zona de Vivand i de l’avinguda Meritxell –en concret, a la plaça de l’antiga Andorra Telecom d’Andorra la Vella– de 10 figures de Disney i 22 imatges de National Geographic.  

«Anar de la mà de Disney i National Geographic és d’una solidesa inqüestionable, i que ens hagin triat és una gran cosa, ja que podem promocionar la marca Andorra a partir de la nostra fauna i natura a tots els turistes que esperem que aquest estiu desfilin amb massa però amb prudència i puguin conèixer una altra Andorra, ja que totes les Andorres són bones», va afirmar el cap de Govern, Xavier Espot. 

Quant a l’exposició d’objectes, es tracta de 10 elements icònics de gran format procedents de diferents pel·lícules de Disney, Marvel, Star Wars i Pixar col·locades al llarg de l’avinguda Carlemany. 

Les imatges de National Geographic han estat realitzades i curosament seleccionades pel fotògraf Jaime Rojo i s’hi poden veure, a més de paisatges, espècies autòctones com el gall de bosc, la perdiu blanca, el cabirol, el mussol pirinenc, la marmota o el voltor comú, entre d’altres. «Volia trobar un ventall de personatges que fossin representatius de la fauna, que s’associen a diferents ecosistemes i que fossin molt carismàtics, i algunes són espècies que necessiten el fred de les muntanyes andorranes; de fet, teniu un conjunt de fauna molt icònic del món boreal però deslocalitzat al sud d’Europa, i això és el que fa únic Andorra», va afirmar Jaime Rojo.

Les dues exposicions es podran visitar durant tot l’estiu als carrers més cèntrics de la vall central, va informar l’ANA. 

PUBLICITAT
PUBLICITAT