PUBLICITAT

Comença la campanya sobre el càncer de pròstata

Assanda impulsa la iniciativa juntament amb Vall Banc

Per El Periòdic

Cartell de la campanya.
Cartell de la campanya. | ASANDCA

Avui, coincidint amb el Dia mundial contra el càncer de pròstata, comença la segona campanya del Fes-t’ho mirar, organitzada per l’Associació Andorrana contra el Càncer (Assandca) amb el patrocini de Vall Banc i dirigida a la prevenció i detecció precoç del càncer de pròstata. A RTVA iniciarà l’emissió d’un espot que, seguint la línia del que es va fer al març amb motiu del càncer de còlon, presenta una situació quotidiana en la qual s’evidencia la necessitat d’anar al metge en cas de símptomes compatibles amb la malaltia. L’acció, encaminada a la detecció precoç, es desenvolupa simultàniament a una altra de dirigida a la prevenció. Des d’ahir, la preparadora física Judith Arbós explicarà en una sèrie de vídeos a les xarxes com iniciar-se amb seguretat en la pràctica esportiva. Al llarg de set dies donarà orientacions sobre el canvi d’hàbits per evitar el sedentarisme, com anar augmentat progressivament el temps i la intensitat de les caminades, el treball de força que es pot fer a casa, els estiraments i exercicis de mobilitat. etc. 

Amb aquestes càpsules es vol fer veure a la ciutadania que l'exercici diari no només és positiu per al nostre benestar general sinó que redueix alguns dels factors de risc de patir un càncer de pròstata.

Aquesta acció és la segona de les quatre que Vall Banc i Assandca tenen previst fer durant l'any. La primera estava dedicada al càncer de còlon, i les següents estan dirigides al de mama i al de pulmó. El president d'Assandca, Josep Saravia, remarca que "ens agradaria que la campanya tingués un impacte durador i que el missatge que transmetem perdurés en el temps."

Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT