Escaldes-Engordany
L’UHA demana millores en el funcionament dels bufets
Pujol apunta a un model semiassistit per millorar i optimitzar el servei
La Unió Hotelera (UHA) demana canvis en el funcionament del servei de bufet. Segons el seu director, Jordi Pujol, el servei es desenvolupa amb una atenció directa als clients, tot i que «l’experiència de l’estiu passat i el que portem d’any, ens permet afirmar que aquestes directrius no s’adapten a la realitat i són contraproduents». L’UHA assegura que es generen llargues cues a la fila del bufet a l’espera de ser atesos, que ans al contrari, generen aglomeracions que poden ser més perilloses. «El fet que sigui assistit en el 100% de les zones, ha creat de manera contínua, gran acumulació de gent en els diferents espais», va recalcar Pujol, que també va assegurar que això ha comportat «innumerables queixes dels clients».
D’aquesta manera, l’entitat proposa un servei semiassistit, on «hi hagi alguns elements preparats en racions individuals i els clients es poden aixecar, agafar el seu plat i tornar a seure». «Es tracta de poder utilitzar la línia del bufet amb un o dos treballadors que et guiïn en funció del protocol, i no tenir 14 persones servint darrere d’una línia que tampoc està dissenyada per aquesta modalitat», va recalcar el director, que també va declarar que «ens trobem ara a les portes de l’estiu i continuem amb les mateixes mesures que no van funcionar l’estiu passat i amb la sensació d’anar deixant passar els dies».
Per la seva banda, el ministre de Salut, Joan Martínez Benazet, va assegurar que aquesta mesura, com la resta sobre la pandèmia, estan en contínua revisió i va compartir que estan estudiant quan es podrà recuperar el sistema.