PUBLICITAT

La CASS creix en tràmits 'on line'

  • La remesa de prestacions, l'operació més efectuada pels afiliats a la parapública
EL PERIÒDIC
ANDORRA LA VELLA

Periodic
Un taller adreçat a la gent gran per aprendre a fer tràmits de la CASS. Foto: ONA MORANTE

La Caixa Andorrana de la Seguretat Social va obrir a l'abril del 2008 el seu servei de tràmits on line. Des de llavors, són molts els usuaris que han optat per aquesta alternativa, molt més amena, o almenys més ràpida que les llargues cues presencials que s'han de realitzar a la seva seu d'Andorra la Vella.

Des de la seva posada en funcionament, el servei per internet no ha parat de créixer. El punt àlgit s'ha donat aquest darrer mes d'octubre, l'últim mes del que es disposen dades, en què el total de tràmits realitzats a través de la pàgina web ha superat els 20.741 (a l'abril del 2008 van ser poc més de 5.000). Si es té en compte que les xifres més actualitzades de la CASS parlen d'un total d'afiliats pròxim a les 67.000 persones (entre assalariats, autònoms, pensionistes i d'altres categories), estaríem parlant de pràcticament un terç d'afiliats que fan ús d'aquest servei, sempre que només facin un tràmit al mes.

En total, aquest 2010, i fins al mes d'octubre, s'han efectuat 168.322 gestions per internet a la CASS, a una mitjana de 16.800 per mes. L'any passat, i també fins al mes d'octubre, la xifra total era de 125.807 tràmits. La tendència és a seguir creixent, un cop s'ha superat la línia de les 20.000 visites.

L'operació més efectuada per internet és la de remesa de prestacions, amb 50.930 gestions durant l'any passat 2010, seguit de la consulta i modificació de fitxes, amb 33.686, i el tràmit de donar-se de baixa o d'alta efectuat per un assegurat, amb 26.718 operacions,

Per assolir aquest èxit s'ha partit d'una navegació senzilla, de molta informació i suport (a la pròpia seu de la CASS s'han instal·lat pantalles tàctils). També s'ha ofert ajuda més personalitzada, com el cas dels tallers adreçats a la gent gran per ensenyar a fer servir l'eina i aconseguir que perdin la por, així, a les noves tecnologies.

La crescuda del servei de tràmits on line és positiva, i més tenint en compte la situació complicada de les arques de la Seguretat Social. Fer gestions a través del portal web surt més econòmic a la parapública. En aquest camí també va el que serà el proper pas on line: la recepta electrònica.



Per a més informació consulti l'edició en paper.



Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT