PUBLICITAT

ESCALDES-ENGORDANY

Gallardo, preocupat per no tenir el «millor text» d’actius digitals

El ministre creu que s’ha d’aconseguir que la proposició de llei sigui sòlida i amb garanties

Per El Periòdic

El ministre de Presidència, Economia i Empresa, Jordi Gallardo, ahir.
El ministre de Presidència, Economia i Empresa, Jordi Gallardo, ahir. | SFGA/JAViladot

El ministre de Presidència, Economia i Empresa, Jordi Gallardo va indicar ahir que la problemàtica sorgida al voltant de la contractació del despatx d’advocats Cases & Lacambra per a fer treballs d’assessorament al voltant de la proposició de llei dels actius digitals és purament «estètica i de forma» i va assegurar que no li preocupa que aquesta situació pugui restar capacitat a l’hora d’atreure inversió. De fet, va comentar que es tracta d’una situació interna de país entre els criteris que hi pot haver dels grups parlamentaris de l’oposició. «Em preocuparia que no fóssim capaços entre tots de treure el millor text possible», va remarcar Gallardo assegurant que han d’aconseguir que la proposició de llei sigui la més sòlida i doni les màximes garanties possibles.

Així, el ministre va declarar que l’objectiu de l’Executiu en la recerca d’aquests informes és contribuir a fer la millor llei possible i aportar informes al respecte. «El Govern intenta aportar elements que puguin servir per millorar el text i fer-lo el més segur i consistent jurídicament», va insistir. Evidentment, va voler deixar clar que no s’han de confondre els rols i en aquest sentit, va matisar que el Govern simplement ha volgut complementar i aportar informació important per a un text que és «cabdal i complex». D’aquesta manera, el titular d’Economia va remarcar que aquesta problemàtica sorgida són batalles polítiques internes que «s’esvaeixen el dia que el text està aprovat».

De fet, Gallardo va reiterar que seria una llàstima que podent aportar aquests informes, no es fes. Tot i així, va manifestar que tot és millorable. «Hem de veure si ens hem equivocat i que no es torni a produir» i va afegir que «segurament estèticament, els noms i els moments es podien haver tramitat d’una altra manera».
Amb aquest objectiu, el ministre considera vital que el text final sigui el millor possible per tal que ofereixi seguretat jurídica, que no limiti l’arribada d’aquest tipus d’activitat i que tingui un marc legal homologable i de transparència per trencar tòpics al voltant d’aquest sector. «Ni la tecnologia blockchain ni els actius digitals han de ser una font econòmica opaca», va considerar, tot afirmant que és un sector que permet tenir un cert control i que s’ha d’aconseguir que vinguin empreses que s’instal·lin al país i que el sector financer aposti per aquesta tecnologia perquè sigui una font d’ingressos. Aquesta nova proposició de llei ha de permetre diversificar el model econòmic del país i «hem detectat els actius digitals com una de les claus», va comentar.

 

Informe de l’OACI

D’altra banda, i després que l’Autoritat Aeronàutica Andorrana presentés un informe en el qual mostren mancances respecte al projecte de l’aeroport de Grau Roig encarregat per la Cambra de Comerç, el Govern manté la mateixa postura i no prendrà cap decisió fins que es tinguin els resultats d’un segon informe per part de l’Organització d’Aviació Civil Internacional (OACI). Gallardo va avançar que aquest informe arribarà aviat i que «el Govern prendrà la decisió que li correspongui en base els dos informes».

 

Aportació amb Nadal

En un altre ordre de coses, el Govern ja va aprovar un crèdit extraordinari de 473.000 euros per mantenir l’equilibri econòmic i financer de la companyia d’autocars Coopalsa i en aquests moments n’està estudiant un altre per a Autocars Nadal. «Les companyies faciliten la informació i després es contrasta internament», va comentar Gallardo, assegurant que tan bon punt la informació sigui presentada i revisada i validada pels tècnics es pot procedir al pagament. Així, va explicar que si els números divergeixen o hi ha alguna disparitat «es fa un procés d’auditoria interna per contrastar els possibles dubtes que hi pot haver», tal com va passar amb Coopalsa i com s’està efectuant actualment amb autocars Nadal, va informar l’ANA. 

PUBLICITAT
PUBLICITAT