PUBLICITAT

Escaldes-Engordany

L’Asidca insisteix que la llei obliga que la taxa afecti els consumidors

L’associació rebat Jover davant les declaracions que va fer sobre l’impost

Per El Periòdic

Imatge d’arxiu d’una benzinera.
Imatge d’arxiu d’una benzinera. | Alex Lara

Arran de les últimes declaracions del ministre de Finances i portaveu del Govern, Eric Jover, l’Associació d’Importadors i Distribuïdors de Carburants d’Andorra (Asidca) es va dirigir al Govern assegurant que els importadors s’acullen a la legislació, que, segons l’associació, obligaria que el consumidor estigués afectat per la taxa d’hidrocarburs: «L’Asidca recorda que l’article 25 de la Llei 27/2008 indica que l’obligat tributari, és a dir, l’importador, ha de traslladar l’import de les quotes suportades als adquirents dels béns sotmesos a impostos especials». Així, davant aquest argument, l’entitat va assegurar que «els importadors l’única cosa que fem és complir i aplicar la llei vigent».

D’altra banda, els professionals del sector van desmentir les paraules del portaveu del Govern sobre la quantitat de reunions realitzades per intercanviar informació. «Ens hem reunit amb el Govern dues voltes i no pas infinitats, com diu Jover», va afirmar l’entitat en un comunicat. A més, el president d’Asidca, David Porqueres, va denunciar que l’Executiu va presentar la llei davant els mitjans de comunicació abans de consultar l’associació: «Estem disposats a parlar el que faci falta. Ens va fer una primera exposició i ens van dir que era un esborrany i que seguiríem discutint. No obstant això, poc després van presentar la llei», va apuntar. 
Quant a les aportacions que «l’Executiu assegura que els importadors van fer al text», l’entitat va explicar que es van limitar a comentar que si l’esperit de la llei era que «qui contamina paga», trobaven «fora de lloc» que el gas natural no fos gravat amb aquesta taxa, un fet que atribueixen a «la voluntat del Govern de beneficiar FEDA i la seva xarxa de calor», i que tampoc ho fos l’electricitat, encara que faci emissions de CO2. 

D’altra banda, els importadors de carburants van reiterar que la seva voluntat no és que no es creï el fons verd i que defensen una reducció del preu del transport públic. Tot i això, van opinar que aquest fons verd es pot nodrir de l’aportació de «la part d’impostos especials que ha promès el Govern i d’una part important de la taxa de tinença de vehicles». 

PUBLICITAT
PUBLICITAT