Escaldes-Engordany
Nadal acabarà en 15 dies l’auditoria de les pèrdues per la Covid-19
La companyia vol una compensació econòmica
Autocars Nadal demanarà una compensació econòmica per suplir les pèrdues originades per la pandèmia del coronavirus. Tal com va explicar a EL PERIÒDIC el seu director general, Bartumeu Gabriel, la companyia està ultimant l’auditoria que posarà la xifra al menyscapte causat pel context de la Covid, que podria veure la llum d’aquí a uns 15 dies. «Hi estem treballant. Així, una vegada els càlculs estiguin tancats, podrem accedir a l’ajuda del Govern», va declarar Gabriel.
En aquest sentit, el director general va preferir no avançar xifres ni fer estimacions abans de tenir el resultat de l’auditoria. En qualsevol cas, Gabriel va compartir que «en el que portem arrossegant des del principi de la concessió, estem parlant de l’ordre del 60% de pèrdua».
Cal recordar que a Coopalsa, l’altra companyia que té les concessions de transport nacional, el Govern ja li va aprovar un crèdit extraordinari per valor de 473.105,73 euros en l’últim Consell de Ministres del mes d’abril. Segons va informar aleshores el ministre Portaveu, Eric Jover, el motiu d’aquesta contribució respon a dues situacions que es van produir i van impactar directament: el reforç de les línies per poder mantenir el servei malgrat les restriccions d’aforament i la notable caiguda d’usuaris. Així mateix, Jover va posar en relleu que aquest ajut ja es contempla al contracte d’adjudicació, i va avançar que es reproduiria el procediment pel cas de Nadal.
Els usuaris no augmenten
Més enllà del balanç dels darrers mesos, el servei no ha recuperat encara la normalitat pel que fa a la xifra d’usuaris. Segons el director general de Nadal, la situació «segueix igual que a l’estiu, amb un 35 o 40% menys de persones que en un període habitual, abans de la pandèmia», assegurant que «no s’han recuperat els usuaris».
Així mateix, sobre l’ampliació fa unes setmanes de l’aforament total als busos, Gabriel va explicar que no hi havien notat diferència positiva, sinó més aviat el contrari perquè «quan anàvem al 75% era també amb gent dreta; ara tenim més capacitat, però només poden anar asseguts, és a dir, que no ens beneficia».
A banda de les delimitacions d’aforament, les normes de compliment indispensable als vehicles de transport públic són: la ventilació constant, la disposició de gel hidroalcohòlic i l’ús durant tot el trajecte de la mascareta.