PUBLICITAT

El bus a la demanda de Canillo fa 1.500 viatges al seu primer mes

L’Uclic ha estat reservat sobretot a través de l’’app’, en un 92,62% dels casos

Per El Periòdic

El bus comunal a la demanda va començar a funcionar l’1 de març.
El bus comunal a la demanda va començar a funcionar l’1 de març. | COMÚ DE CANILLO

L’Uclic, el nou servei de bus a la demanda que està en marxa a la parròquia de Canillo, ha registrat un total de 1.436 trajecte durant el seu primer mes de funcionament. Segons va informar el Comú de Canillo ahir, mitjançant un comunicat de premsa, des de la seva posada en funcionament el passat 1 de març, 201 clients han fet ús com a mínim un cop del transport que connecta els pobles de la parròquia. De mitjana, un usuari ha optat 7,14 vegades per aquesta iniciativa de mobilitat pionera a Andorra i proposada per la corporació que encapçala el cònsol major, Francesc Camp.
El canal més utilitzat per a fer la reserva ha estat l’app, en un 92,62% dels casos, seguit de la pàgina web, amb prop d’un 4,18%, seguit de les trucades telefòniques a la centraleta amb un 3,2%. La mitjana de reserves per client és de 6,7 vegades. Així mateix, la corporació també va destacar que l’app l’Uclic ja compta amb 522 descàrregues. Pel que fa els punts d’entrega i de recollida més freqüentats coincideixen en els pobles de Canillo, El Tarter i Soldeu. Els horaris més sol·licitats són els que van de 7.30 a 8.30 hores, a mig matí (11.30 hores), a les 16 hores i a les 19 hores.
L’Uclic és una iniciativa que s’ha ideat tenint en compte les necessitats geogràfiques de la parròquia que compta amb nuclis urbans allunyats entre si així com també ho estan de la carretera general. També és una opció de mobilitat eficient i sostenible ja que els busos no estan permanentment en circulació, si no que es desplacen només quan hi hagin reserves prèvies fetes.
L’Uclic funciona actualment amb un bus i opera de dilluns a diumenge de les 7 hores a les 21 hores. Desplaçar-se amb aquest bus és gratuït durant la prova pilot. 

Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT