PUBLICITAT

Acaba la primera acció per a la prevenció de càncer de còlon

S’ha emès un espot a través d’ATV i les xarxes socials

Per El Periòdic

La presentació de la campanya anual per part d’Assandca i Vall Banc.
La presentació de la campanya anual per part d’Assandca i Vall Banc. | ANA/M.F.

Aquest dimarts passat va finalitzar la primera campanya Fes-t’ho Mirar, fruit de la col·laboració entre l’Associació Andorrana contra el Càncer (Assandca) i Vall Banc i centrada en la prevenció i la detecció precoç del càncer de còlon. Han estat set dies durant els quals Andorra Televisió ha emès un espot dirigit a animar la població a fer-se una colonoscòpia en cas de símptomes compatibles amb aquesta malaltia i les xarxes socials de les dues entitats han compartit missatges en el mateix sentit. Alhora, s’ha convidat la població a seguir el menú que la dietista i nutricionista Marta Pons ha elaborat expressament per prevenir aquest tipus de càncer. 
L’orientació de la campanya ha comptat amb l’aval del doctor Santi Albiol, coordinador d’oncologia del Servei Andorrà d’Atenció Sanitària (SAAS). L’acció es va iniciar el 31 de març, Dia Mundial Contra el Càncer de Còlon, i s’ha desenvolupant durant la Setmana Santa, moment de l’any lligat a certes restriccions alimentàries (prohibició de menjar carn el Divendres Sant segons el cristianisme) i també a consums festius (la mona del Dilluns de Pasqua). Això pot haver dificultat a algunes persones seguir la dieta proposada; per aquest motiu Assandca i Vall Banc recorden que el menú es pot consultar en línia a https://assandca.com/segueix-repte-setmana-alimentacio-preventiva-cancer/ i que qui vulgui mantenir una alimentació que afavoreixi la salut intestinal i general pot recuperar el menú i seguir-lo quan li convingui. Es dona la circumstància que avui dimecres, 7 d’abril, és el Dia Mundial de la Salut, i els impulsors de la campanya fan èmfasi en el fet que Fes-t’ho Mirar vol impulsar, amb reptes d’una setmana de durada, canvis d’hàbits que esdevinguin duradors. 
Finalitzada aquesta primera acció, Assandca i Vall Banc ja estan treballant en la segona, que s’iniciarà l’11 de juny, Dia Mundial del Càncer de Pròstata, i que plantejarà un nou repte relacionat amb aquesta malaltia. La campanya anual es completarà amb dues accions més, una coincidint amb el dia del Càncer de Mama (19 d’octubre) i una altra amb el dia del Càncer de Pulmó (17 de novembre). 

Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT