PUBLICITAT

Els comerciants prefereixen l'ACU al nou correu electrònic de queixes

  • L'Executiu posa en marxa el full de reclamació del consum que es podrà adquirir en la web de tràmits
PEPA GALLEGO
ESCALDES-ENGORDANY

Periodic
Clients comprant en una botiga de perfumeria als carrers cèntrics comercials. Foto: TONY LARA

Les associacions de comerciants del país reivindiquen l'Associació de Consumidors i Usuaris (ACU) abans que cap altra eina que faciliti l'Executiu per garantir els drets dels clients. Així ho van manifestar ahir des de la FACA (Federació d'Associacions de Comerciants d'Andorra) i de l'APCA (Associació de Petits Comerciants d'Andorra) davant la posada en funcionament d'un nou full de reclamació per al consum i un correu electrònic per fer les reclamacions. Des del sector consideren que són «afegitons» i reivindiquen, un cop més, la llei del comerç, ara que veuen que passarà una altra legislatura sense sortir a la llum.

L'Executiu va fer públic ahir aquests dos nous mecanismes (el correu [email protected] i el nou full de reclamació de consum) per facilitar la tramesa d'informació per part de la ciutadania a la Unitat d'Inspecció i Comerç, que es va posar en marxa amb l'aturada d'activitat de l'ACU. El full de reclamació està disponible a la pàgina web del departament de Tràmits del Govern, www.tramits.ad, així com al futur web del departament de Comerç que es posarà en marxa properament.

Aquesta mesura respon a l'increment del nombre de consultes i de reclamacions que registra el Govern a conseqüència de la inactivitat de l'ACU. Actualment, les consultes i les reclamacions es formalitzen tant de forma directa, com electrònica i també mitjançant les oficines d'informació turística de les set parròquies.

Un dels punts que cal determinar és el fet que tots els establiments hagin de disposar de fulls de reclamació per als seus clients perquè, segons el cap de la Unitat d'Inspecció i Comerç. Xavier Granyó, tot i que les queixes que es reben a vegades no són per fets que vagin contra la llei, és important que el consumidor tingui l'oportunitat de manifestar el seu enuig quan rep un tracte inapropiat.

COM DEFENSAR COMERÇ I CLIENTS / Des del petit comerç consideren que és molt millor un intermediari independent com és l'ACU, abans que sigui el Govern qui gestioni també les queixes dels consumidors, «perquè serà molt difícil defensar, com ha de fer l'Executiu, al mateix temps els interessos dels comerciants i els dels consumidors», va explicar Joan Arderiu, president de l'APCA, qui espera que aquesta mesura sigui provisional.

Per la seva part, el vicepresident de la FACA, Toni Corominas, va explicar que més val tenir algunes mesures com aquestes que res, però va lamentar la desaparició de l'ACU. «Ara ja sabem que la legislatura està practicament acabada i que no s'aprovarà la llei del comerç però hem de fer una crida important perquè a la propera legislatura sigui un dels primers temes a abordar sobre la taula i que resoldrà tot aquests temes», va explicar.

COL·LABORAR AMB L'AGÈNCIA CATALANA / Per oferir un millor servei en la gestió de les reclamacions, el Govern també està treballant per tancar una col·laboració amb l'Agència Catalana del Consum per atendre recíprocament les possibles reclamacions. Granyó va assegurar que la intenció és que des d'Andorra es puguin atendre reclamacions d'andorrans a botigues catalanes i que des de Catalunya puguin tramitar les queixes dels catalans als comerços d'Andorra. Tot i que els drets dels consumidors a un lloc i a l'altre no són els mateixos.



Per a més informació consulti l'edició en paper.



Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT