PUBLICITAT

Escaldes-Engordany

Tret de sortida a l’estratègia de mobilitat sostenible

El pla ha de donar resposta als problemes i neguits actuals

Per El Periòdic

La línia d’Encamp, en una parada al centre de la capital.
La línia d’Encamp, en una parada al centre de la capital. | Arxiu ANA

El secretari d’Estat de Medi Ambient, Agricultura i Sostenibilitat, Marc Rossell, va encapçalar ahir la Subcomissió permanent de treball tècnic en el marc de la mobilitat. Així, es va celebrar la primera reunió d’aquest òrgan consultiu creat a través del reglament que regula el funcionament i composició de la Comissió Nacional de l’Energia i del Canvi Climàtic (EENCC).

En la trobada es va explicar als integrants les funcions i es va proposar un calendari de treball per aquest 2021 de la subcomissió. També es va exposar els objectius globals de l’ENMS, entesa com a full de ruta que servirà al Govern per assolir la reducció del 50% de les emissions de CO2 de la mobilitat interna al 2030 i la neutralitat en carboni de la mobilitat de cara al 2050. Aquests dos objectius van en plena consonància amb els objectius de l’EENCC i amb el compromís adquirit per Andorra a prop dels estats membres del Conveni Marc de Nacions Unides sobre el Canvi Climàtic, i sota el paraigua de l’acord de París, d’acord a la seva darrera Contribució Determinada a nivell Nacional.

L’esquelet de l’estratègia consta inicialment de quatre grans programes d’acció: descarbonització; finançament i eines fiscals; transició social i innovació, recerca i observació sistemàtica. Aquests programes d’acció han de donar resposta a les problemàtiques i neguits detectats en matèria de mobilitat sostenible per poder abordar els eixos estratègics definits per l’estratègia. 
 

PUBLICITAT
PUBLICITAT