PUBLICITAT

MoraBanc tanca el 2020 amb 30,1 milions d’euros de benefici

Els recursos de clients pugen un 6,5% i superen els 8 mil milions

Per El Periòdic

MoraBanc ha tancat l’exercici 2020 amb un benefici de 30,1 milions d’euros, davant els 25,1 milions d’euros del 2019. La transformació iniciada fa cinc anys i el seguiment d’un pla estratègic marcat per la digitalització, l’eficiència i el servei al client, han permès encadenar el quart any consecutiu de creixement. Aquest creixement s’ha assolit tot i la crisi econòmica causada per la Covid, i dels recursos i dotacions dedicats a minimitzar els seus efectes en la societat, els clients i el mateix banc.
El 2020, MoraBanc ha crescut en totes les seves línies de negoci. Els recursos de clients han augmentat un 6,5% superant els 8 mil milions d’euros gràcies a la contribució de tots els centres de negoci a Andorra i de les filials internacionals Boreal Capital Management (Zuric / Miami) i Morawealth (Barcelona).
A més de sumar volum, el banc també ha enfortit el balanç incrementant la seva solvència, un dels seus elements diferenciadors, fins al 25,5 % CET 1 fully loaded (27,34% CET 1 phase in), a 31 de desembre de 2020.
La solidesa del banc es tradueix també en un increment del ROE fins al 9,47% des del 8,47% del 2019, i una millora en la ràtio d’eficiència, passant del 66,4% del 2019 al 60,5% del 2020, gràcies a un increment dels ingressos del 7,50% i a una reducció de les despeses d’un 1,94%.
En aquest context destaca la qualitat de la cartera creditícia del banc amb una millora de la taxa de morositat que el 2020 ha baixat del 3,3% al 3,0%, i amb una inversió creditícia total estable en els 1.178,6 milions d’euros. La ràtio de cobertura s’incrementa fins al 79,2% des del 67,0% en el 2019. El banc, així mateix, ha incrementat les seves provisions durant l’exercici en 16 milions d’euros.
El president de MoraBanc, Pedro González Grau, destaca que «la solidesa i recurrència d’aquests resultats són especialment meritoris en un any de Covid tan complicat, i reforcen el nostre objectiu de constant millora en el servei i valor afegit per als nostres clients, així com el compromís de tot l’equip humà que els han fet possible». Per la seva banda, el director general de MoraBanc, Lluís Alsina, va manifestar que «hem aconseguit complir el pla estratègic en dos anys en comptes de tres i mantenim un avantatge competitiu que ens permet ser un banc més fort, més atractiu i adaptat a les necessitats actuals dels clients». 

Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT