PUBLICITAT

Escaldes-Engordany

Goyeneche creu que el model de moda compro-llenço no funciona

L’expert assegura que s’ha de canviar el sistema econòmic del sector amb l’impuls de marques grans

Per El Periòdic

L’expert en moda sostenible i fundador de l’empresa Ecoalf, Javier Goyeneche, ahir.
L’expert en moda sostenible i fundador de l’empresa Ecoalf, Javier Goyeneche, ahir. | ANA / M.F.

«La indústria de la moda, basada en un model de compro-llenço, no funciona». Aquest és el parer de l’expert en moda sostenible i fundador de l’empresa Ecoalf, Javier Goyeneche, i que va expressar en una xerrada organitzada per Pyrenénes sota el títol Camí a la sostenibilitat. Goyeneche va explicar com el 2009 va apostar per un model totalment diferent del que regeix la moda avui en dia i es va marcar com a repte modificar els residus en teixit per fer roba. Destaca que van decidir fer aquest pas «conscients del greu problema dels residus», que és cada vegada més important, i advocant per una filosofia: «No és suficient què fas sinó com ho fas», va dir.

Goyeneche va destacar que amb el seu exemple es pot demostrar que la moda pot ser més sostenible, però també va reconèixer que «el gran canvi» ha de venir de les grans marques que són les que tenen a les seves mans la possibilitat de fer una transformació ràpida. Així, va explicar que la moda actual «genera una quantitat absurda» de residus i té un procés que no és sostenible, ja que no hi haurà «ni suficients boscos, ni suficient aigua, ni suficients abocadors» per aguantar el sistema, a la vegada que va advertir que «ser sostenible no és fer roba amb un teixit més sostenible sinó canviar el model econòmic que hi ha darrere de la moda».

L’expert va recordar que quan van començar el «concepte de reciclatge era pejoratiu» i tothom s’imaginava un producte «de mala qualitat». «Es pensaven que reciclatge era fer amb l’edredó de la iaia una motxilla», va exemplificar. Tot i això, va celebrar que des de llavors, les mentalitats han canviat i ara són els consumidors els que exigeixen que la moda sigui més sostenible. D’altra banda, també va manifestar que ara una de les seves «obsessions» són els preus, ja que l’aposta pel reciclatge fa que els processos siguin més cars i va creure que a mesura que es vagi expandint aquesta manera de fer, s’abaixaran els costos. En aquest sentit, va apuntar que un dels reptes de cara al futur és tenir un model d’economia circular, és a dir, que les peces que es fan ara es puguin transformar totes en fil. Aquesta xerrada estava emmarcada en el nou projecte del grup Pyrenénées per la sostenibilitat, va informar l’ANA. 

PUBLICITAT
PUBLICITAT